Manresa

Familiars de morts en accidents al quilòmetre 27 de la C-55 recullen signatures per reclamar solucions

10 morts i 150 ferits en els últims dos anys. Aquest és el trist balanç de la carretera C-55. Amb el temps la via s'ha fet petita i estreta i té alguns dels pitjors punts negres del país. La C-55 és a hores d'ara un problema per a tothom: per a qui hi circula, per a la policia i per al govern, que té sobre la taula un projecte de desdoblament que ara, en temps de crisi, tardarà a executar. Mentre tothom espera les millores, familiars dels morts en accidents al quilòmetre 27 recullen signatures per reclamar solucions. En aquest punt han mort 12 persones des de l'any 2000.

Actualitzat
En un sol dia circulen per la C-55 30.000 vehicles, molts dels quals són camions. La congestió ha convertit aquesta comarcal en una via estreta i on la circulació és complicada. La prova: en els últims dos anys hi han mort 12 persones.

La solució per molts passa pel desdoblament de la via, però l'actual crisi econòmica posposa el projecte. Conductors, policia i govern coincideixen en les necessitats d'aquesta infraestructura, però les obres no començarien fins d'aquí a tres any i el desdoblament no estaria enllestit fins al 2016.

La situació de la C-55 ha motivat la constitució de la primera plataforma de víctimes d'accidents en un punt negre, el quilòmetre 27. És un tram amb un carril per banda, amb molt pendent i que acaba en un revolt que, quan hi ha pluja, provoca molts xocs frontals. En aquest punt han mort 12 persones en els últims deu anys. En només tres setmanes la plataforma han recollit 7.500 firmes per reclamar solucions urgents per aquest tram.

Els Mossos de Trànsit han prioritzat la vigilància de la carretera i hi han augmentat els controls per terra i aire, però la convivència entre milers de camions i altres vehicles és complicada. El Consorci Viari, format per diferents ens de la societat civil i política del Bages, ja fa més de vint anys que lluita per la millora d'aquesta carretera, que absorbeix massa trànsit i que comença a marcar la vida de la gent de la zona.

Una altra possible solució seria l'alliberament del peatge de l'autopista C-16 o fins i tot establir una quota menor per als transportistes. D'aquesta manera el trànsit per la C-55 es descongestionaria. El govern, però, ho descarta i argumenta que els camions passen per la carretera perquè és on hi ha els polígons industrials. El secretari de mobilitat, Manel Nadal, afirma que es concentren en "millorar la infraestructura, eliminar els punts negres i posar una velocitat recomanada de 90 km/h i mesures dissuasòries perquè la gent respecti el codi de circulació".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut