Estats Units

Facebook s'integra als altres webs i així s'estén arreu d'internet

Facebook s'estén arreu. I ho fa de manera fàcil. Firma acords amb altres webs, que inclouen a les seves pàgines els botons de preferència i permeten compartir la informació a la xarxa social més àmplia que existeix. Si el camí iniciat progressa, Facebook podria ser la primera xarxa present gairebé arreu d'internet...

Actualitzat
A la xarxa social Facebook és molt frequent que els usuaris expressin la seva satisfacció o desacord amb algun enllaç o imatge que algú altre ha penjat. Amb un sol clic n'hi ha prou per compartir l'opinió, tot i que sense gaire matisos: "m'agrada" o "no m'agrada".

Les possibilitats d'aquest gest es multipliquen des d'ara d'una manera extraordinària i els usuaris d'altres webs podran compartir aquest tipus d'opinió. Gràcies a un seguit d'acords que Facebook manté amb una gran varietat d'altres negocis, els botons per emetre opinions apareixen en molts llocs i quan l'usuari els clica la informació es publica a la xarxa social.

Això permet enviar informació als contactes de Facebook per fer-los saber els pantalons preferits o la notícia d'un mitjà que li ha interessat. De tal manera que si un usuari de Facebook entra, per exemple, a la CNN, veurà de seguida quines notícies han interessat als seus contactes.

Llocs tan diversos com el portal de cinema IMDB, mitjans informatius i webs oficials d'empreses de tota mena incorporen aquesta opció i estenen així les possibilitats d'intercanvi de gustos entre els usuaris.

La qüestió de la intimitat

Una de les preocupacions que Facebook vol atendre té a veure amb la intimitat. Per això asseguren que la informació no traspassarà la ratlla i que només serà compartida pels contactes de cadascú a Facebook.

No és un assumpte irrellevant, i la prova és que fa només dos dies els responsables de protecció de dades de deu països, entre els quals Espanya, amb el Canadà, França, Alemanya, Israel o Itàlia, van enviar una carta a Google per expressar els seus dubtes sobre el respecte a la intimitat de la nova eina Google Buzz, perquè associa l'usuari a un grup de seguidors sense demanar-los el consentiment, pel simple fet que es troben a la llista d'adreces de correu electrònic. Google, a més, continua topant amb les autoritats alemanyes perquè el seu Street View, associat als mapes, mostra imatges de persones que no han donat permís per ser fotografiades.

Facebook, per tant, advertida de retop d'aquests límits, vol evitar aquest inconvenient mentre amplia les possibilitats de la seva xarxa, que ara va més enllà del seu espai propi, i es dissemina arreu de la gran teranyina global. De moment, hi ha una vuitantena d'acords en més de deu països, però tot fa creure que aquest pas és només el principi d'un recorregut que podria dur Facebook a tenir una presència arreu d'internet d'un abast encara inimaginable, però sens dubte molt i molt ampli.
Anar al contingut