Monitors mostren el valor de Facebook al mercat durant un matí al Nasdaq a Nova York. (Foto: Reuters)
Els resulatats de Facebook a borsa, obliguen a la companyia a buscar opcions per incrementar els seus ingressos per publicitat. (foto: Reuters)
San Francisco

Facebook perd 157 milions de dòlars des de la seva sortida a borsa

Malgrat les pèrdues en les accions, la companyia tanca el segon trimestre de l'any amb millores en els seus ingressos.

RedaccióActualitzat
La coneguda xarxa social Facebook ha registrat una pèrdua de 157 milions de dòlars en el segon trimestre de l'any o, el que és el mateix, 8 centaus per acció. La caiguda en borsa es deu al fet que Facebook va haver d'enfrontar-se a pagaments de 1.300 dòlars de compensacions d'accions després del seu OPI (Oferta Pública Inicial), és a dir, després de sortir al mercat per primer cop. La causa de la despesa és que, tot i haver tingut un gran èxit de la seva sortida a borsa, les accions de la xarxa social van començar a baixar. Aquest conjunt de fets va provocar que les seves despeses es disparessin un 295% el segon trimestre.

Les xifres són alarmants, però, curiosament, en el seu primer informe a Wall Street des de la seva oferta pública inicial, Facebook va aconseguir un augment del 32% en els seus ingressos del segon trimestre, en comparació amb el període abril-juny de l'any 2011 amb un guany de 240 milions de dòlars, 11 centaus per acció, a 1.180 milions de dòlars.

Les accions de l'empresa de Mark Zuckerberg, que han perdut un terç del seu valor des de la seva sortida a la borsa en una accidentada oferta pública inicial al maig, cotitzava a menys de 24 dòlars en les operacions posteriors al tancament de la borsa de dijous, quan el seu preu inicial en la sortida a borsa va ser de 38 dòlars.

Augment d'usuaris i publicitat

Els ingressos per publicitat, que són el tema clau que més interessa als inversors de la xarxa social, van augmentar un 28% interanual fins als 992 milions de dòlars. Això representa un 84% dels ingressos de la companyia.

A més, els usuaris actius en mòbils van augmentar un 67% fins a arribar a 543 milions d'usuaris. Aquesta xifra ha augmentat l'avanç de la xarxa social en dispositius com els "smartphones" i les tauletes.

Tot i les bones xifres en usuaris i publicitat, els inversors estan preocupats per la disminució del 30% de les accions. Aquest fet preocupa sobre la capacitat de la companyia per transformar la creixent presència en dispositius mòbils, en ingressos per publicitat i el potencial de generar diners a llarg termini.

Facebook no tindrà el seu propi dispositiu mòbil, per ara


S'ha especulat molt sobre la possible aparició d'un dispositiu propi de Facebook, com ja han fet empreses com Google, però Zuckerberg va descartar que la companyia intentés dissenyar el seu propi telèfon intel·ligent, al·legant que no tenia sentit treballar en aquesta àrea.

D'altra banda, es reforçarà l'aplicació als mòbils a més, els executius de la companyia van informar els analistes en una conferència telefònica que Facebook preveu una integració més propera amb els iPad i els iPhone de Apple.


Èxit en la seva sortida inicial a borsa

L'empresa que Mark Zuckerberg va iniciar fa 8 anys al seu dormitori a Harvard es va convertir el 18 de maig en la primera empresa nord-americana que va debutar amb un valor superior als 100.000 milions de dòlars en la seva sortida a borsa.

Actualment, Facebook és la companyia de xarxes socials més gran del món.
Anar al contingut