Fa 50 anys que Londres es va omplir d'autobusos de dos pisos i d'aquí a un seran substituïts

A un any vista de la seva desaparició, un dels elements més típics de la ciutat de Londres, els antics autobusos vermells de dos pisos, celebren aquest cap de setmana els 50è aniversari. Un parc de Londres és l'escenari de l'exposició d'aniversari, on es poden veure diversos exemplars d'aquests autobusos que encara circulen avui pels carres de la capital britànica. L'aniversari, però, té un regust agredolç.
Fa 50 anys que Londres es va omplir d'autobusos de dos pisos i d'aquí a un seran substituïts
Londres

Fa 50 anys que Londres es va omplir d'autobusos de dos pisos i d'aquí a un seran substituïts

A un any vista de la seva desaparició, un dels elements més típics de la ciutat de Londres, els antics autobusos vermells de dos pisos, celebren aquest cap de setmana els 50è aniversari. Un parc de Londres és l'escenari de l'exposició d'aniversari, on es poden veure diversos exemplars d'aquests autobusos que encara circulen avui pels carres de la capital britànica. L'aniversari, però, té un regust agredolç.
Centenars d'autobusos de dos pisos omplen aquest cap de setmana Finsbury Park, al nord de la capital britànica. Els han portat per celebrar que fa cinquanta anys van començar a circular pels carrers de Londres. Però també per intentar convèncer les autoritats locals que s'ha d'aturar el projecte que preveu substituir-los definitivament per uns models més nous a finals de l'any vinent. Els Routemaster, amb el morro xato, les inestables escales de cargol i les dues plataformes d'entrada i sortida sense portes han estat durant dècades un dels reclams turístics de la ciutat, com ho van ser les cabines vermelles, que també, ja fa anys, van ser subtituïdes per unes altres de més modernes. El cas és que s'han convertit en un pou de maldecaps per a l'Ajuntament. Són sorollosos, poc respectuosos amb el medi ambient, inaccessibles per a les persones amb mobilitat reduïda i necessiten dos operaris: el conductor, aïllat en una cabina, i el revisor. Malgrat que quan va començar a circular, el 24 de juliol de 1954, s'esperava que el model només estigués en funcionament durant una vintena d'anys, el seu servei s'ha allargat. Els seus defensors diuen que encara podrien circular cinquanta anys més.