EXPOelèctric Fórmula-e torna a Barcelona amb la previsió de rebre més de 5.000 visitants

La ciutat acull la segona edició de l'EXPOelèctric Fórmula-e que té com a objectiu difondre els avantatges dels vehicles ecològics.
EXPOelèctric Fórmula-e torna a Barcelona amb la previsió de rebre més de 5.000 visitants
Barcelona

EXPOelèctric Fórmula-e torna a Barcelona amb la previsió de rebre més de 5.000 visitants

La ciutat acull la segona edició de l'EXPOelèctric Fórmula-e que té com a objectiu difondre els avantatges dels vehicles ecològics.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Milers de ciutadans s'han acostat aquest dissabte a l'Arc de Triomf de Barcelona per provar diferents tipus de vehicles elèctrics pels carrers de la ciutat.

Es tracta de l'EXPOtest elèctric, activitat emmarcada dins l'EXPOelèctric Fórmula-e. Aquest esdeveniment celebra enguany la segona edició i està organitzat per la Generalitat, l'Ajuntament, la Diputació i el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de la Barcelona.

L'objectiu de l'esdeveniment és difondre els avantatges del vehicle ecològic. A més, proposa un ampli conjunt d'activitats lúdiques i divulgatives.

Amb més de 40 expositors en aquest esdeveniment, considerat el més important de vehicles de zero emissions del sud d'Europa, les principals marques del sector han presentat els seus productes i novetats en mobilitat elèctrica, com el Renault Twizy, el SEAT Altea XL Electric Ecomotive, el Nissan LEAF o el Peugeot iOn.

Una de les activitats que més famílies ha congregat ha estat el circuit infantil de trial elèctric, organitzat per l'empresa Gas Gas, on nens de totes les edats han fet els seus primers passos amb motos infantils 100% elèctriques.

Els adults que s'han acostat a l'Arc de Triomf també han pogut experimentar la sensació de conduir més de 40 cotxes, 30 motos i més de 30 bicicletes elèctriques, vehicles que permeten recórrer fins a 100 quilòmetres a un cost inferior a un euro.

Des de l'Ajuntament de Barcelona, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha reconegut la capacitat de la capital catalana per "tenir un paper capdavanter tant en la fabricació i desenvolupament tecnològic com en l'ús" dels vehicles elèctrics. "En especial en el que fa referència als vehicles de dues rodes", ha afegit. Segons Freixedes, Barcelona "hauria d'aconseguir que amb un temps relativament curt es convertís en la ciutat de la mobilitat elèctrica en dues rodes".

Per presentar els temes de més interès per a professionals de la mobilitat eficient, els vehicles elèctrics, híbrids i de gas, els dies 20 i 21 de setembre es duran a terme les e-Jornades, que reuniran experts en mobilitat sostenible del sud d'Europa.

VÍDEOS RELACIONATS