La C-58
La C-58 és la via interurbana que suporta més trànsit de Catalunya

Evitar el col·lapse de cada matí a la C-58: més carrils de Terrassa a Badia

Eduard QuerolActualitzat

Les cues a la C-58 són un clàssic cada matí i tarda. L'autopista del Vallès és una de les que acumula més cues en hores punta, de dilluns a divendres, i per mirar d'evitar aquest col·lapse han començat les obres per ampliar-la en diferents trams, entre Terrassa i Badia del Vallès.

El repte és complir l'objectiu que el carril BUS-VAO, amb una inversió de 81 milions, no va aconseguir: descongestionar la via interurbana que suporta més trànsit a Catalunya.

El calendari preveu enllestir les obres a finals del 2019 amb una inversió de 31 milions d'euros. L'actuació que s'ha posat en marxa es divideix en tres trams:

En el primer, s'afegiran dos carrils de 2 quilòmetres en sentit Barcelona, entre el nus de Sant Pau, a Sabadell, i l'enllaç amb l'AP-7, a Badia del Vallès.

 

En el segon, també en sentit sud, s'afegirà un tercer carril troncal de 4 quilòmetres, entre la sortida de Terrassa Est i l'enllaç de Sabadell Centre.

I el tercer ampliarà a 4 carrils la calçada, en sentit nord, de Sant Quirze a Terrassa. Segons el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, es podran guanyar entre 8 i 15 minuts al matí.

"El que permetran és descongestionar el tram central i guanyar aproximadament uns 15 minuts a primera hora del matí entre Terrassa i Barcelona i guanyar aproximadament uns 8 minuts entre Sabadell i Terrassa."

A Badia del Vallès, el condicionament previ del terreny ha comportat tirar a terra un centenar de casetes i horts que ocupaven una franja paral·lela a la C-58. Les obres del segon tram comencen aquesta setmana, i les del tercer es liciten avui.

Notícia relacionada: Foment només executa un 10% de les inversions urgents promeses a Rodalies per al 2014-2016


El tram en licitació ajudarà a descongestionar vies alternatives com l'N-150 i millorarà l'accés a les Fonts, Rubí o polígons com Can Parellada de Terrassa. En aquest punt la C-58 deixarà de ser un maldecap en hores punta per als transportistes.
 


En el cas de Fernando Sánchez acaba passant per la C-16 i l'A-7 per evitar aquests trams: "He provat d'anar per la nacional 150 i també està saturada, sobretot als matins. El que faig és anar per la C-16 i pago el peatge d'un euro i la torno a empalmar per l'A-7 i ja arribo a Barcelona per la C-58."

Marcos Torrubia, també transportista, creu que "un tercer carril seria molt profitós per a nosaltres".

ARXIVAT A:
MobilitatInfraestructuresTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut