Evacuats sans i estalvis 34 treballadors del TGV després de cinc hores atrapats en un túnel

Final feliç per a l'enorme ensurt a Segòvia. La trentena de treballadors atrapats a dins del túnel de la línia de gran velocitat Madrid-Valladolid, que es construeix entre les localitats segovianes de La Granja i Riofrío, han estat evacuats sans i estalvis una vegada sufocat l'incendi que els mantenia retinguts. Les persones atrapades anaven en un dels trens que utilitzen per traslladar-se al llarg del túnel per anar al lloc de treball, quan s'ha produït l'explosió i l'incendi. La causa de l'accident ha estat l'explosió d'una locomotora de transport de material a dins del túnel que passa per la serra de Guadarrama.
Evacuats sans i estalvis 34 treballadors del TGV després de cinc hores atrapats en un túnel
Segòvia

Evacuats sans i estalvis 34 treballadors del TGV després de cinc hores atrapats en un túnel

Final feliç per a l'enorme ensurt a Segòvia. La trentena de treballadors atrapats a dins del túnel de la línia de gran velocitat Madrid-Valladolid, que es construeix entre les localitats segovianes de La Granja i Riofrío, han estat evacuats sans i estalvis una vegada sufocat l'incendi que els mantenia retinguts. Les persones atrapades anaven en un dels trens que utilitzen per traslladar-se al llarg del túnel per anar al lloc de treball, quan s'ha produït l'explosió i l'incendi. La causa de l'accident ha estat l'explosió d'una locomotora de transport de material a dins del túnel que passa per la serra de Guadarrama.
Actualitzat
Hi ha hagut un greu accident a les obres del TGV que es fan al túnel de Guadarrama, a 15 quilòmetres de Segòvia; concretament, a la boca nord del túnel. El sinistre ha tingut lloc a dos quarts de quatre de la tarda quan, per causes que no se saben, s'ha incendiat una màquina de maniobres que traslladava els empleats. 34 persones han quedat atrapades al túnel. En el moment de l'accident, aquests empleats es traslladaven en un dels trens que utilitzen per moure's dins el túnel, coincidint amb un canvi de torn. Tots els treballadors que han quedat atrapats tenien a la seva disposició equips de respiració autònoms, i han mantingut comunicació constant amb l'exterior. Les feines de rescat han estat complicades, ja que els equips han hagut d'accedir al túnel per la boca nord, on hi havia molt de fum. Els treballadors atrapats estaven a uns quatre quilòmetres d'aquesta boca. L'explosió i l'incendi de la màquina haurien estat aproximadament a uns 800 metres. Els rescat s'ha fet amb ajuda dels serveis de emergències de les comunitats de Madrid i de Castella i Lleó i amb equips autònoms de respiració. Els empleats han estat traslladats a l'Hospital General de Segovia per avaluar-ne l'estat de salut. El túnel travessa la serra de Guadarrama. És un doble túnel que ha de tenir 28 quilòmetres, i les dues boques estan situades l'una a Miraflores, a Madrid, i l'altra a la província de Segòvia, a l'altura de Riofrío i La Granja, justament on hi ha hagut l'explosió. Aquestes són les obres d'enginyeria de més envergadura que es fan en aquests moments a Espanya. El Ministeri de Foment tenia previst inaugurar aquest tram del TGV el 2007.

NOTÍCIES RELACIONADES