Europa llança amb èxit el vehicle de càrrega més gran cap a l'Estació Espacial Internacional

Des de la base de Kourou, a la Guaiana Francesa, s'ha enlairat un coet "Ariane 5". Transporta el nou vehicle de càrrega europeu que ha d'assegurar el subministrament anual a l'Estació Espacial Internacional. La nau, que porta 6.600 quilos de càrrega, s'acoblarà automàticament a l'estació, on s'estarà sis mesos.
Europa llança amb èxit el vehicle de càrrega més gran cap a l'Estació Espacial Internacional

Europa llança amb èxit el vehicle de càrrega més gran cap a l'Estació Espacial Internacional

Des de la base de Kourou, a la Guaiana Francesa, s'ha enlairat un coet "Ariane 5". Transporta el nou vehicle de càrrega europeu que ha d'assegurar el subministrament anual a l'Estació Espacial Internacional. La nau, que porta 6.600 quilos de càrrega, s'acoblarà automàticament a l'estació, on s'estarà sis mesos.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els astronautes de l'Estació Espacial Internacional esperaven la nau "ATV-3 Edoardo Amaldi" que arribava ple de notícies de casa, regals, fotografies o cartes que els han fet arribar els seus familiars en bosses hermèticament tancades. La nau, però, també transporta, i sobretot, elements vitals per a la seva supervivència: des de l'aire que respiren fins a l'aigua que beuen, el menjar o el combustible. Bé, tota l'aigua no, perquè els astronautes reciclen, habitualment, la seva pròpia orina, i, precisament a bord de l'"Edoardo Amaldi" hi viatja també una peça de recanvi fonamental per a aquest sistema de reciclatge.

L'"ATV" és la nau de càrrega més gran que existeix. No porta tripulants i funciona de manera totalment automatitzada, fins al seu acoblament amb l'estació. L'any 2008 se'n va enviar la primera, anomenada "Jules Verne"; l'any passat, la segona, la "Johannes Kepler", i encara n'hi ha dues més de previstes, de moment, per al 2013 i el 2014.

Des de la jubilació, l'any passat, dels transbordadors nord-americans, aquest tipus de nau, juntament amb les naus de càrrega russes "Progress" i les japoneses "Kounotori", és fonamental per assegurar el funcionament de l'estació espacial.

Un cop acabi la seva missió, d'aquí a sis mesos, l'"ATV" encara farà una última feina: de contenidor de les escombraries de l'últim any. Llavors, els astronautes la desacoblaran, la nau tornarà cap a la Terra i es desintegrarà quan entri a l'atmosfera.

VÍDEOS RELACIONATS