Espanya necessita millorar en l'avaluació dels docents
Espanya necessita millorar en l'avaluació dels docents
Barcelona

Espanya, a la cua en l'avaluació de mestres i professors

Encapçala la llista de països de l'OCDE on els docents pràcticament no fan mai d'observadors a les classes dels seus companys per poder compartir, discutir i avaluar la seva tasca

RedaccióActualitzat

Espanya encapçala la llista de països de l'OCDE on els docents pràcticament no fan mai d'observadors a les classes dels seus companys per poder compartir, discutir i avaluar la seva tasca, una pràctica habitual en alguns països capdavanters en matèria educativa.

Així ho explica Paulo Santiago, director de Política Educativa de l'OCDE:

"Als països nòrdics europeus, per exemple, hi ha com una retroalimentació diària amb els directius i els col·legues, en què hi ha un aprenentatge molt ben desenvolupat on els professors van a observar els seus col·legues. Es tracta de generar dins el centre educatiu una comunitat d'aprenentatge entre els docents."

Per tirar endavant aquest sistema d'avaluació, remarquen els experts, calen recursos i temps.

A Catalunya, el curs passat, poc més de 1.300 mestres i professors es van apuntar al nou projecte d'avaluació per a docents, que aquí és voluntari.

En matèria d'avaluació, des de l'OCDE es valora el canvi en les qualificacions que a partir d'aquest juny ja es veurà en les notes dels alumnes catalans de Primària, i que el curs que ve es podria aplicar a Secundària, on es deixen de banda les notes numèriques i es valora el grau d'assoliment de les competències.

Paulo Santiago diu al respecte:

"En particular, a Primària no hi ha tanta pressió per a una avaluació més quantitativa, perquè aquí l'avaluació un paper formatiu molt més important, perquè són els primers anys i, essencialment, es treballa l'alumne individualment."

L'OCDE remarca que totes les avaluacions són importants, i que, sobretot, han de servir per incidir en la millora de les polítiques educatives.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut