Barcelona

Escoltar música a través de la ràdio, principal activitat cultural dels catalans

La música, sobretot escoltada a través de la ràdio i d'estil pop-rock, és la principal preferència cultural dels catalans, segons les dades del baròmetre de la comunicació i la cultura, presentat aquest divendres a Barcelona. Els llibres, l'art, el cinema i els espectacles es situen per darrere d'aquest hàbit.

Actualitzat
El baròmetre mostra que escoltar música, preferentment de franc, és la principal activitat cultural dels catalans. L'estudi apunta que nou de cada deu catalans ho fa cada dia, la majoria a través de la ràdio. A més, segons l'estudi, de tota l'oferta musical que hi ha, guanya el pop-rock, que també és el gènere que més catalans trien per sentir música en viu. Els concerts però, tenen un consum molt menor, i només el 30% dels catalans hi va alguna vegada a l'any.

Un 57,6% tria els llibres com a opció cultural, una activitat que se situa en segona posició. Les dades també apunten que gairebé la meitat dels catalans afirma llegir-ne cinc o més durant l'any, i la novel·la és el gènere predilecte. A més, la botiga continua sent el principal proveïdor i la compra a través d'internet encara no arriba ni a l'1%.

El consum d'art se situa en tercera posició, i un 30,4% dels catalans visita regularment alguna exposició, la meitat, les que es fan als museus que hi ha arreu de Catalunya, mentre que el cine i els espectacles tenen menys tirada entre la població catalana. Segons les dades del Baròmetre, al voltant del 25%, és a dir, un de cada quatre catalans, n'és consumidor habitual.

L'estudi també revela que del conjunt de disciplines artístiques, la majoria es decanten pel teatre, i que al cinema la preferència són les pel·lícules d'acció i aventura, en un multicine, i el 92% les visiona en castellà. Un consum que encaixa amb el desequilibri lingüístic de l'oferta actual, on el català no arriba ni al 3%, i que ha motivat la llei del cinema, acabada d'aprovar.

L'activitat cultural que es consumeix menys, amb només un 21,8% de la població, són els videojocs, tot i que també és la que ha crescut més. En aquest cas, els jocs d'esports, sobretot de futbol, són els preferits.

D'altra banda, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, totes les activitats culturals han augmentat els últims dos anys, malgrat que encara hi ha un 5% del país que no va mai al cine ni a cap concert ni a cap espectacle, que no escolta música, ni juga a cap videojoc ni llegeix mai cap llibre.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut