Es reprenen les obres del metro paralitzades per l'enfonsament del Carmel amb més inspeccions i noves mesures de seguretat

Les obres de la línia 5 del metro que es van paralitzar fa més de dos anys per l'ensorrament que hi va haver al barri del Carmel de Barcelona ja tornen a estar en marxa. El projecte de les obres s'ha modificat i ara ja s'estan fent estudis dels terrenys. A més, han augmentat les mesures de seguretat. Els tècnics calculen que abans de finals d'any les obres d'excavació del túnel avançaran per quatre punts diferents.
Es reprenen les obres del metro paralitzades per l'enfonsament del Carmel amb més inspeccions i noves mesures de seguretat
Barcelona

Es reprenen les obres del metro paralitzades per l'enfonsament del Carmel amb més inspeccions i noves mesures de seguretat

Les obres de la línia 5 del metro que es van paralitzar fa més de dos anys per l'ensorrament que hi va haver al barri del Carmel de Barcelona ja tornen a estar en marxa. El projecte de les obres s'ha modificat i ara ja s'estan fent estudis dels terrenys. A més, han augmentat les mesures de seguretat. Els tècnics calculen que abans de finals d'any les obres d'excavació del túnel avançaran per quatre punts diferents.
Actualitzat

El túnel en direcció a Horta ja torna a estar en marxa. El primer que els obrers han hagut de fer és treure el contrafort de formigó que s'hi va construir quan es van parar les obres a causa de l'enfonsament de la cua de maniobres, el gener del 2005. A més, en aquest punt s'hi aplicaran mesures de seguretat suplementàries. Segons ha explicat el tècnic del Departament d'Obres Públiques, Jordi Jubany, ara s'està reforçant la volta del túnel amb unes peces metàl·liques i després faran el paraigües de protecció; és a dir, col·locaran uns tubs horitzontals que estaran sobre l'excavació i faran de protecció metàl·lica.

Mentrestant, s'estan fent sondejos horitzontals de 22 metres a l'altre costat de l'estació, en direcció a la Teixonera. D'aquesta manera, es vol saber quina és la composició del terreny per poder planificar l'obra. 

D'altra banda, a la zona de la Teixonera ja s'ha començat a construir la base definitiva que ha de tenir el túnel, i l'estació s'està construint per fases, també per garantir la seguretat. Jubany ha dit, en aquest sentit, que els tècnics han decidit subdividir l'excavació de tota la secció en vuit petits túnels i que els ajuntaran un cop hagin comprovat que tot és correcte i que no presenta problemes de seguretat.

Els tècnics calculen que abans de finals d'any les obres d'excavació del túnel avançaran per quatre punts diferents. La cua de maniobres arrencarà des d'un pou de la plaça Isop i es farà en una zona sense edificacions, cosa que permet construir-la totalment a cel obert.