Vic / Olot

Es reprenen les obres a la banda osonenca del túnel de Bracons

L'endemà de l'anunci del govern de tirar endavant, amb reformes, el projecte de Bracons, les màquines ja tornen a treballar en la perforació del túnel a la boca de la banda d'Osona. S'han reprès les obres en el tram que havia quedat en suspens, a l'espera de la decisió de com continuar-lo. Aquesta remodelació del projecte es refereix bàsicament a l'amplada, ja que no preveu cap tram desdoblat; com a molt, tres carrils en els pendents, que seran menys acusats. Ara, la part de l'obra que es manté aturada és la que afecta la Garrotxa, en un tram de tres quilòmetres des d'on sortirà el túnel fins a la Vall d'en Bas.

Actualitzat
A la zona de la Garrotxa, el projecte serà totalment nou, ja que el de l'anterior govern plantejava una carretera paral·lela a l'actual, amb una calçada de vint metres, de quatre carrils i totalment al descobert. Els retocs canvien el traçat i incorporen nou túnels o falsos túnels. Impacta menys, té menys pendent, però és deu milions d'euros més car. Igual que en el si del govern català, la decisió de tirar endavant el túnel de Bracons ha despertat reaccions de tota mena en els sectors econòmics i socials de les comarques afectades per les obres. Industrials d'una i altra banda han celebrat l'anunci, tot i que troben alguna pega en el nou projecte, sobretot, pel que fa a la decisió de no desdoblar la carretera. En canvi, als pagesos de la zona, el que més els preocupa no és el túnel, sinó com s'enllaçarà aquest nou eix que ara queda aturat a la variant de Sant Esteve d'en Bas amb Olot. Una distància de poc més de sis quilòmetres, però que pot suposar la destrucció de moltes terres de conreu. El turisme d'aquesta zona es basa sobretot en valors naturals i rurals. Per això, molts empresaris del sector es mostren contraris al túnel i consideren que aquesta infraestructura farà malbé el paisatge de la vall. El nou projecte del govern incorpora algunes modificacions per reduir l'impacte ambiental, especialment a la banda de la Garrotxa. Aquests canvis, que inclouen nou túnels o falsos túnels, suposaran un increment pressupostari de deu milions d'euros. El govern diu que l'impacte de les obres s'ha minimitzat amb el nou projecte, i per demostrar-ho ha difós un fotomuntatge on es poden comparar el projecte antic i la nova proposta.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut