Barcelona

Es posa en marxa l'administració de Catalunya a la xarxa

Sol·licitar l'ajuda per a un habitatge de protecció oficial, realitzar una preinscripció universitària, pagar una multa o demanar hora per al metge de capçalera és, a partir d'avui, més fàcil. Ha entrat en servei l'administració catalana en línia, el portal cat365.net, que integra un grapat de serveis de l'administració pública catalana. El portal està obert les 24 hores del dia, tot l'any, i permet al ciutadà estalviar-se els desplaçaments físics fins a les oficines de l'administració. La plataforma permet, ara, fer fins a 32 tràmits de la Generalitat, com ara cursar una petició d'entrevista per a una feina, renovar el títol de família nombrosa o accedir a un registre. La tardor de l'any vinent el portal distribuirà fins a 300 serveis de l'administració autonòmica, les diputacions, els consells comarcals o els ajuntaments.

Actualitzat
Catalunya fa un pas decisiu en la millora de l'atenció ciutadana amb l'entrada en servei del cat365.net, el nou portal que des d'avui integra i distribueix els serveis de totes les administracions públiques catalanes. El conseller en cap de la Generalitat, Artur Mas, el president de Localret, Jordi Valls, i el director general de Puntcat, Manel Sanromà, han estat els encarregats de posar en marxa la primera fase del projecte aquest migdia a la Casa Llotja de Mar, a Barcelona. Des d'avui aquesta plataforma permet fer 32 tràmits corresponents a la Generalitat, com la petició d'entrevistes de feina, la renovació del títol de família nombrosa, la reserva d'allotjament i activitats turístiques o el registre i gestió de la declaració de voluntats anticipades. De tota manera, està previst que quan estigui en ple funcionament, la tardor de l'any vinent, el portal distribueixi 300 serveis de les diputacions i dels 782 ajuntaments que formen part del consorci Localret. Tota la informació del portal cat365.net serà de lliure accés, però per realitzar qualsevol tràmit, l'usuari s'haurà de registrar i obtindrà una contrasenya i un compte de correu electrònic. Tot i així, en un futur els usuaris disposaran d'una identitat digital que permetrà no haver d'enviar cada vegada una còpia del DNI. En aquest sentit, es crearà la targeta de serveis de Catalunya, un document que s'enviarà a tots els ciutadans que substituirà l'actual targeta sanitària i que inclourà la identitat digital. Per a qui no tingui accés a Internet s'inclou un servei d'atenció al ciutadà per telèfon que ajudarà a resoldre tots els dubtes i facilitarà els tràmits que es vulguin realitzar. Evidentment, continuaran mantenint-se tots els tràmits presencials a l'hora que a la xarxa.
Anar al contingut