Es multipliquen les denúncies per bullying al telèfon Infància Respon

Les trucades denunciant casos d'assetjament escolar i ciberassetjament es multipliquen l'últim semestre
Es multipliquen les denúncies per bullying al telèfon Infància Respon
Barcelona

Es multipliquen les denúncies per bullying al telèfon Infància Respon

Les trucades denunciant casos d'assetjament escolar i ciberassetjament es multipliquen l'últim semestre
Redacció Actualitzat

El telèfon 116111 Infància Respon serveix per denunciar situacions d'assetjament o maltractaments a menors

Les trucades al telèfon 116111 Infància Respon per denunciar casos d'assetjament escolar s'han multiplicat per 8 els últims 6 mesos.

Els especialistes que atenen el telèfon d'atenció directa han registrat un increment important de denúncies per assetjament escolar des del mes de novembre: de 4 casos de mitjana que abans registraven cada mes, han passat a rebre'n més de 50.

L'últim mes s'han rebut 55 trucades per situacions d'assetjament escolar, de les quals una desena ja s'han resolt.  

El número 116111 funciona les 24 hores, els 365 dies de l'any. Té l'objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d'infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals. La trucada l'atenen psicòlegs, educadors, pedagogs i treballadors socials que informen dels passos a seguir per resoldre la situació.

Si es detecta en alguna trucada que el menor viu una situació de possible risc o de maltractament infantil, l'especialista que atén el servei activa els mecanismes per preservar el menor.

El telèfon d'atenció al menor es va crear el 1997 i depèn de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. Ara, el govern prepara una campanya per fer difusió del telèfon a tots els centres escolars.

Des del mes d'abril, les trucades a aquest telèfon tenen un seguiment per comprovar que la situació denunciada s'ha superat. El director general de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència, Ricard Calvo, diu que el govern vol potenciar que tota víctima menor pugui denunciar de forma ràpida qualsevol assetjament:

"Es volia potenciar aquest telèfon especialment per aquests casos d'assetjament a nivell dels centres educatius, el ciberassetjament o els busos sexuals perquè pensem que els infants i joves han de tenir un accés ràpid per denunciar aquests tipus de fets."

 

ÀUDIOS RELACIONATS