Es disparen la producció i la facturació de productes ecològics

Malgrat ser més cars, els productes ecològics són cada cop més populars entre els consumidors que busquen un producte saludable i de proximitat
Es disparen la producció i la facturació de productes ecològics

Es disparen la producció i la facturació de productes ecològics

Malgrat ser més cars, els productes ecològics són cada cop més populars entre els consumidors que busquen un producte saludable i de proximitat
Redacció
Els productes ecològics, cada vegada més populars entre els consumidors

Els productes ecològics, cada vegada més populars entre els consumidors

Cada vegada hi ha més hectàrees de cultius dedicats a la producció ecològica, aliments que es conreen sense additius químics artificials. I, en paral·lel, també hi ha més usuaris que omplen el cabàs amb aquest tipus de productes.

El 2015 es van facturar 400 milions d'euros en productes agraris ecològics, un 38% més que l'any anterior. El 2016 es van incrementar gairebé un 7,5% el nombre d'empreses vinculades a l'agricultura ecològica i les hectàrees destinades a aquest tipus de producció van créixer un 21%. Fins a 172.000 hectàrees on es van cultivar aquests tipus d'aliments.

La major part de la superfície cultivada es dedica a la vinya, el 40%.

Lluís Fisas, un dels pagesos catalans que es dedica a aquest tipus d'agricultura, va començar fa uns 12 anys a cultivar productes sense recursos químics artificials:

" Era jove i volia buscar un valor afegit. No m'agradava tota la química que li estàvem posant al camp. Fa més de 12 anys que no tiro cap producte químic de síntesi a la meva terra. Collim i portem el producte al mercat. Saludable cent per cent."

Només una de cada quatre persones està disposada a pagar més pels aliments ecològics

La distribució també ha evolucionat. Les botigues especialitzades continuen sent els principals punts de venda, però s'han diversificat, i ja es poden trobar productes ecològics en alguns supermercats. Aquests productes són cada vegada més populars entre els consumidors que busquen un producte saludable i de proximitat, tot i que l' assignatura pendent per créixer continua sent la producció, que és més cara, i això es nota en els preus.

VÍDEOS RELACIONATS