Es comencen a urbanitzar les voreres del costat muntanya de la ronda General Mitre de Barcelona

Aquest diumenge es comencen a urbanitzar les voreres del costat muntanya, un cop acabades les obres del costat mar
Es comencen a urbanitzar les voreres del costat muntanya de la ronda General Mitre de Barcelona
Barcelona

Es comencen a urbanitzar les voreres del costat muntanya de la ronda General Mitre de Barcelona

Aquest diumenge es comencen a urbanitzar les voreres del costat muntanya, un cop acabades les obres del costat mar
Redacció
Obres a la ronda General Mitre.

Aquest diumenge comencen les obres del costat muntanya de la ronda del Mig.

Les obres de la ronda General Mitre, entre els carrers de Balmes i Mandri de Barcelona, comencen una nova fase. S'urbanitzaran les voreres del costat muntanya, un cop completada la urbanització del costat mar, que ha permès recuperar les connexions del carrer Modolell i Camp amb la ronda.

Prèviament, s'ha pavimentat la calçada del sentit Besòs, de manera que aquest diumenge al migdia es podrà canalitzar el trànsit del sentit Besòs per la zona definitiva de la calçada, al costat muntanya, i el trànsit sentit Llobregat, pel costat mar.

Els treballs comportaran l'enderroc de la terciana muntanya i la urbanització del carrer Camp, entre la ronda General Mitre i Sant Màrius. Per fer-ho, s'haurà de mantenir el carrer Camp tallat a la circulació. També es preveu acabar la urbanització del carrer Berlinès, al costat mar, que inclou unes noves escales convencionals i unes de mecàniques per millorar la connexió dels vianants entre la ronda General Mitre i el parc de Monterols.

Més espai per als vianants

L'objectiu dels treballs de reurbanització de la ronda General Mitre, que duraran fins a finals d'any, és convertir aquesta via en un bulevard amb més espai per als vianants i el transport públic de superfície, millorar la seguretat viària, eliminar les barreres arquitectòniques i millorar l'espai públic. Les obres comporten la reducció dels carrils de circulació: en quedaran tres per sentit de circulació, un d'ells per al transport públic. També s'ampliaran les voreres fins a una amplada de 5,7 metres, s'incrementaran els passos de vianants, dels 9 actuals fins a 15, per millorar la comunicació entre les bandes muntanya i mar.

També es preveu posar-hi paviment sonoreductor per reduir el soroll, millorar l'enllumenat públic i el mobiliari urbà, i instal·lar-hi la xarxa d'infraestructures de telecomunicacions (fibra òptica i wifi).

Amb aquesta obra, que té un pressupost de 5,8 milions d'euros, es completa al districte de Sarrià-Sant Gervasi la urbanització global de la ronda del Mig, des de la plaça de Lesseps fins a la Via Augusta.