ERC nega la necessitat del Quart Cinturó i basa en el tren la seva proposta d'infraestructures

El candidat d'ERC a presidir la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presentat la seva proposta d'infraestructures de transport parlant únicament de les ferroviàries, la xarxa de les quals ha considerat "totalment infrautilitzada" i ha tornat a infravalorar el Quart Cinturó viari -un projecte d'autopista per creuar el nord de les comarques del Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès Oriental i Occidental.
ERC nega la necessitat del Quart Cinturó i basa en el tren la seva proposta d'infraestructures
Barcelona

ERC nega la necessitat del Quart Cinturó i basa en el tren la seva proposta d'infraestructures

El candidat d'ERC a presidir la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presentat la seva proposta d'infraestructures de transport parlant únicament de les ferroviàries, la xarxa de les quals ha considerat "totalment infrautilitzada" i ha tornat a infravalorar el Quart Cinturó viari -un projecte d'autopista per creuar el nord de les comarques del Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès Oriental i Occidental.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Carod-Rovira ha explicat que la xarxa ferroviària ha d'aprofitar-se per connectar bé els ports de Tarragona i Barcelona, i per tenir també ben connectats els aeroports. A més, ha de permetre "una xarxa orbital que aniria de Vilanova a Mataró i enllaçaria Vilanova, Vilafranca, Igualada, Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers i Mataró".

D'aquesta manera, segons ha mantingut, "l'expressió 'Quart Cinturó' perd validesa". I ha continuat: "El Quart Cinturó, tal com estava previst inicialment, confonia una infraestructura de gran capacitat amb una infraestructura de la quotidianitat". En aquest sentit, ha dit que "una cosa és passar ràpid i de llarg, i una altra és que la gent d'un lloc passi cada dia per allà".

El diputat del Parlament Oriol Amorós ha concretat que "el projecte original del Quart Cinturó viari estava pensat per al trànsit de pas, amb una línia recta de Vilafranca a Sils, pel mite que el problema de la zona era el trànsit de pas", mentre que ERC va fer un estudi per demostrar que el problema és de la gent que es desplaça dins de tota aquesta zona". Pels republicans, la millor alternativa al Quart Cinturó viari és el tren, tot i que també té propostes viàries en algunes àrees d'aquestes comarques.

ÀUDIOS RELACIONATS