ERC i ICV obren la porta a flexibilitzar el límit dels 80 km/h

Tant ERC com ICV s'han mostrat favorables a estudiar la flexibilització del límit dels 80 quilòmetres per hora en els accessos a Barcelona. Joan Herrera ha admès que es podrien plantejar algunes modificacions, encara que ho ha condicionat a "la qualitat de l'aire i segons criteris tècnics". Per la seva banda, Joan Ridao ha defensat la mesura impulsada pel govern però ha reclamat que la normativa es modifiqui introduint més trams amb velocitat variable. Herrera i Ridao s'han pronunciat en aquest sentit després que el president català, José Montilla, avancés que si repeteix com a president en la pròxima legislatura es proposa flexibilitzar la mesura en alguns aspectes.
ERC i ICV obren la porta a flexibilitzar el límit dels 80 km/h
Barcelona

ERC i ICV obren la porta a flexibilitzar el límit dels 80 km/h

Tant ERC com ICV s'han mostrat favorables a estudiar la flexibilització del límit dels 80 quilòmetres per hora en els accessos a Barcelona. Joan Herrera ha admès que es podrien plantejar algunes modificacions, encara que ho ha condicionat a "la qualitat de l'aire i segons criteris tècnics". Per la seva banda, Joan Ridao ha defensat la mesura impulsada pel govern però ha reclamat que la normativa es modifiqui introduint més trams amb velocitat variable. Herrera i Ridao s'han pronunciat en aquest sentit després que el president català, José Montilla, avancés que si repeteix com a president en la pròxima legislatura es proposa flexibilitzar la mesura en alguns aspectes.
Actualitzat
Velocitat màxima 80 quilòmetres hora

ERC i ICV, oberts a modificacions.

Joan Herrera ha opinat que la modificació seria possible "si garantim que la qualitat de l'aire millora realment i no empitjora", alhora que ha defensat que la mesura "ha estat un èxit" tant des del punt de vista mediambiental com en la reducció de la sinistralitat. "Per Artur Mas és més important arribar quatre minuts abans que la qualitat de l'aire, però per nosaltres no", ha dit Herrera. 

Per la seva banda, Joan Ridao ha insistit que es tracta d'una "mesura positiva" perquè ha donat bons resultats tant per a la millora de la qualitat mediambiental com per a la reducció de la sinistralitat a la carretera. Però ha desitjat que aquesta mesura tingui "continuïtat en el proper mandat" donant més presència als trams amb velocitat variable, i ha lamentat que en ocasions aquesta norma ha estat objecte de "crítiques demagògiques".