Entra en vigor el decret que obligarà els ciclomotors a passar la ITV d'aquí a tres anys

Aquest divendres entra en vigor el decret que obliga els ciclomotors a passar la ITV. Així doncs, en teoria, a partir d'ara, aquests vehicles hauran de passar la inspecció corresponent. Són, però, les autonomies les que han de posar en marxa el dispositiu necessari, i per fer-ho el decret els dóna un marge de tres anys. L'obligació de passar la ITV per als ciclomotors pretén evitar les nombroses manipulacions que s'hi fan per augmentar-ne la velocitat.
Entra en vigor el decret que obligarà els ciclomotors a passar la ITV d'aquí a tres anys
Madrid

Entra en vigor el decret que obligarà els ciclomotors a passar la ITV d'aquí a tres anys

Aquest divendres entra en vigor el decret que obliga els ciclomotors a passar la ITV. Així doncs, en teoria, a partir d'ara, aquests vehicles hauran de passar la inspecció corresponent. Són, però, les autonomies les que han de posar en marxa el dispositiu necessari, i per fer-ho el decret els dóna un marge de tres anys. L'obligació de passar la ITV per als ciclomotors pretén evitar les nombroses manipulacions que s'hi fan per augmentar-ne la velocitat.
Actualitzat

Un ciclomotor de sèrie, que cubica 50 cc, no pot córrer a més de 45 km/h. Els adolescents el primer que fan quan es compren una moto d'aquestes és potenciar-la perquè corri molt més. A més, el soroll d'alguns ciclomotors és una altra de les conseqüències del que popularment es diu "trucar la moto". Però el més perillós és que un ciclomotor potenciat és insegur. Solen ser vehicles amb xassís i frens que no aguanten més potència. Es fan imprevisibles i molt inestables, i més encara quan hi pugen dues persones. Però res d'això, però, fa desistir els joves, que tenen moltes facilitats en un mercat que genera molts diners.

Cap ciclomotor trucat és homologat i, per tant, no passaria mai una inspecció tècnica. Ara ja s'ha aprovat el decret que obliga els ciclomotors a passar la ITV, però la Generalitat no l'aplicarà fins d'aquí a tres anys com a màxim. Diuen que adaptar les instal·lacions és un procés molt lent, però que l'objectiu és clar.


La Generalitat té previst fer arribar estacions mòbils d'ITV a tots els municipis perquè els ciclomotors no hagin de fer gaires quilòmetres per carretera per anar a passar la inspecció.