Un home porta en braços un infant i mostra un cartell que denuncia que s'han quedat "sense plaça a la pública", abans de la reunió de…
Un home porta en braços un infant i mostra un cartell que denuncia que s'han quedat "sense plaça a la pública", abans de la reunió de famílies de Badalona als Serveis Territorials d'Ensenyament de Barcelona Comarques, el 30 de maig del 2018. (Horitzontal)

Ensenyament obrirà almenys tres grups addicionals de P3 a Badalona per donar resposta a la demanda de places públiques

ACN Barcelona.-El Departament d'Ensenyament obrirà tres grups addicionals de P3 a Badalona després que les famílies alertessin que 83 infants es quedarien sense plaça pública en una escola prop de casa. Segons han concretat fonts d'Ensenyament, es crearà un grup a l'escola La Jungfrau i un a la Pere de Tera, mentre que se'n reduirà un a la Pau Picasso, segons es va valorar a la taula mixta de planificació amb l'ajuntament la setmana passada. El tercer grup addicional de P3 s'obrirà a l'escola Progrés, fet que permetrà que quedin places vacants al centre públic de la zona, segons les mateixes fonts. A més, el Departament analitzarà la petició de les famílies de crear un grup addicional de P3 a la zona 6. Aquests són els principals resultats de la reunió d'aquest dimecres de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (FAMPAS) de Badalona i la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC) amb els Serveis Territorials de Barcelona Comarques. A la reunió també hi ha participat l'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, que ha valorat la "defensa conjunta" de les propostes que han fet les famílies i l'ajuntament. Pel que fa a secundària, Ensenyament estudiarà les diferents propostes presentades per les famílies, ja que 104 alumnes s'haurien quedat sense plaça pública a la zona d'escolarització.

Després d'analitzar les dades de sol·licituds rebudes a Badalona i valorar l'adequació de l'oferta inicial, el Departament d'Ensenyament s'ha compromès a obrir de cara al curs que ve a la ciutat tres grups addicionals de P3, els coneguts com a 'bolets'. "Valorem de forma positiva no haver tancat la porta a obrir l'altre grup addicional si fos necessari al final", ha destacat després de la reunió la presidenta de la FaPaC, Belén Tascón, que ha valorat de forma "positiva" la reunió amb la directora dels Serveis Territorials de Barcelona Comarques, Lluïsa Nicolau. A la reunió, hi han participat representants de la FAMPAS Badalona, la FaPaC, l'alcaldessa i quatre famílies afectades. Pel que fa a secundària, Ensenyament i les famílies continuaran treballant per buscar solucions per als alumnes afectats. En declaracions abans de la reunió, el representant de la FAMPAS Badalona, David Guerrero, assenyalava que, de cara al curs que ve, s'han trobat amb "dos problemes de gran envergadura"; un, en les preinscripcions de P3 i l'altre, a secundària, en què "grups sencers de famílies queden fora". Des de la FaPaC consideren que l'administració "ha de prendre totes les mesures necessàries perquè els infants tinguin una plaça 100% gratuïta i no religiosa". Per a la FaPaC, s'ha de recórrer a la creació de grups addicionals "quan sigui l'única alternativa possible", però primer s'haurien d'omplir tots els grups, també aquells que s'han tancat en els darrers anys. "Mai direm que s'han d'obrir grups addicionals perquè hi hagi projectes diferencials entre escoles. La posició de la FaPaC és que tota l'escola pública ha de ser de qualitat", ha puntualitzat Tascón. Les famílies denuncien "dèficit estructural" i "manca de planificació"Guerrero ha denunciat el "dèficit estructural d'oferta de places públiques" a la ciutat, un problema que arrosseguen "des de fa molts anys". Segons aquest membre de la junta de la FAMPAS Badalona, la manca estructural "es concreta d'una manera molt clara en els sis centres educatius pendents de construcció". "Hi ha alumnes que estan escolaritzats en mòduls o edificis vells i, tot i això, les famílies trien la pública", ha afirmat Guerrero. La presidenta de la FaPaC ha recriminat, en declaracions abans de la reunió, la "manca de planificació" del Departament d'Ensenyament. "Portem set anys sense que es planifiqui ni es construeixi res. Ens trobem que aquesta és una qüestió sistèmica", ha criticat Tascón, que ha ressaltat l'aposta per l'escola pública: "S'estan modificant les preferències de les famílies, que volen escola pública de qualitat i de proximitat". L'alcaldessa demana "un plantejament global" de l'oferta Per la seva banda, Sabater ha puntualitzat que "en el conjunt, no falten places públiques a la ciutat", però que cal "un plantejament global" de l'oferta escolar. "Necessitem asseure'ns davant de tot el mapa escolar de la ciutat i replantejar les zones; valorar les dinàmiques que expliquin per què uns centres perden matrícula i d'altres en tenen més de la que poden absorbir", ha afirmat l'alcaldessa, que ha trobat "predisposició" dels Serveis Territorials per entomar aquest repte. Un cas concretEntre les famílies que han acudit als Serveis Territorials d'Ensenyament per saber com anava la reunió hi havia Eduard, pare d'un fill que ha acabat primària a la zona de Llefià-La Salut. Eduard ha explicat que, de moment, el seu fill no tindria plaça al centre que han escollit en primera opció i sembla que tampoc el que han situat en segona. En espera de les llistes definitives, el seu fill s'hauria d'escolaritzar fora de la seva zona, a la de Sant Roc. "No estem conformes que nens de 12 anys s'hagin d'escolaritzar fora del seu entorn, en un barri que a molts pares no ens agrada el seu ambient", ha dit. A més, ha reconegut que s'ha mirat centres concertats prop de casa, però que també hi hauria poques places a la zona.

Anar al contingut