Empreses espanyoles de publicitat per correu electrònic no volen enviaments massius

Sis empreses espanyoles de publicitat per "e-mail" han creat una associació per animar la seva activitat com a instrument per a la publicitat. També volen fomentar el bon ús dels missatges a través de la xarxa, per evitar així els enviaments massius. En aplicació del capítol 10 del codi ètic sobre publicitat a Internet, per l'associació, només són acceptables els correus electrònics autoritzats pels usuaris.
Empreses espanyoles de publicitat per correu electrònic no volen enviaments massius
Empreses

Empreses espanyoles de publicitat per correu electrònic no volen enviaments massius

Sis empreses espanyoles de publicitat per "e-mail" han creat una associació per animar la seva activitat com a instrument per a la publicitat. També volen fomentar el bon ús dels missatges a través de la xarxa, per evitar així els enviaments massius. En aplicació del capítol 10 del codi ètic sobre publicitat a Internet, per l'associació, només són acceptables els correus electrònics autoritzats pels usuaris.
Sis empreses espanyoles de publicitat a través de correu electrònic es van reunir per constituir-se en associació que fomenti l'ús del correu electrònic com a eina de màrqueting i doti la pràctica professional d'un codi deontològic, segons van informar ahir aquestes companyies en un comunicat. Buongiorno, ConSuPermiso.com, Domeus.es, CorreoDirect, Mailnostrum i Melma, empreses promotores, van fer una crida contra la inundació d'"e-mails" publicitaris no sol·licitats argumentant que aquesta pràctica atempta contra els drets de l'individu i perjudica seriosament la imatge de les companyies que es dediquen a gestionar campanyes de correus electrònics publicitaris. El codi sobre publicitat a Internet ja regula aquest aspecte i ells volen respectar-ho i aprofundir en la qüestió. Les empreses citades van assegurar que fa temps que van començar la seva lluita contra la inundació i que dediquen una part dels seus recursos a impedir-ho. Així, han implantat un sistema, conegut com a "doble opt-in", en el qual l'usuari ha de confirmar la seva sol·licitud prèvia per rebre informació. "No acceptem la inundació i rebutgem frontalment una llei que permeti l'enviament d'informació que no hagi estat autoritzada pel receptor. No és acceptable de cap manera l'enviament no sol·licitat d'informació, encara que, en l'assumpte de l''e-mail', hi figuri la paraula 'publicitat'", va dir un portaveu, que va fer referència a la futura Llei de Serveis de la Societat de la Informació. Els futurs associats consideren que són molts els avantatges del "correu electrònic màrqueting"; no obstant, reconeixen que també hauran de treballar perquè la societat no els vegi com els autors de la inundació, una pràctica contra la qual asseguren que es veuen forçats a lluitar. Aquestes empreses també subratllen el concepte de servei del "correu electrònic màrqueting" per al receptor, ja que és una forma de comunicació directa i personalitzada, que li acosta informació de valor de forma gratuïta ja sigui en forma de contingut informatiu o de comunicació comercial.