Imatge general de l'Audiència Pública que ha fet el govern de Barcelona amb els veïns per parlar de la rescissió del contracte del túnel de Glò…
Imatge general de l'Audiència Pública que ha fet el govern de Barcelona amb els veïns per parlar de la rescissió del contracte del túnel de Glòries el 3 de maig del 2017 (horitzontal)

Els veïns de Glòries reclamen licitar ja el segon túnel i el govern només es compromet a estudiar-ho

ACN Barcelona.-El govern de Barcelona, encapçalat per la tinenta d'alcaldia Janet Sanz, ha afrontat aquest dimecres una tensa audiència pública sobre la rescissió del contracte de les obres del túnel de Glòries. Diversos veïns han mostrat el seu malestar per la decisió i han reclamat que la nova licitació contempli l'execució dels dos túnels en una sola fase. Sanz, que ha demanat disculpes per les molèsties que ocasionarà l'aturada, s'ha limitat a dir que el govern complirà tot el que diu el 'Compromís de Glòries' i estudiarà "totes les opcions tècniques i econòmiques que permetin que les obres vagin el més ràpid possible".

Davant de més de 200 persones, Sanz ha volgut demanar perdó en nom de l'Ajuntament per totes les molèsties que ocasionarà l'aturada de les obres de Glòries. Ha reconegut que va ser una decisió "molt complexa" de prendre, però ha refermat que era "el que pertocava fer perquè les obres s'acabin el més aviat possible, sense sobrecostos i endarreriments no justificats". "És una decisió responsable i valenta", ha dit.La majoria de veïns que ha pres la paraula ha rebutjat explícitament la decisió de paralitzar les obres. "Tenint tota l'oposició partidària de seguir, la senyora Colau tira pel dret i diu que ho atura. Una mica menys de prepotència i una mica més de seguir els consells de la gent que porta molts anys treballant en això", ha demanat la Maribel. L'Èric ha opinat que en cap cas era necessari aturar les obres i que va ser una "mala decisió, fruit d'una gestió nefasta per part de Barcelona en Comú". Fins i tot ha assegurat que es tracta d'una "estratègia maliciosa" del partit d'Ada Colau "perquè les obres estiguin parades" de cara al referèndum del mes de setembre. També el Jordi ha opinat que l'Ajuntament "té gran part de culpa", i s'ha queixat que no la vulgui assumir. Així mateix, el Sergio ha reconegut que l'actual govern ha assumit una "herència viciada", però alhora ha considerat que "no ha posat els mitjans adequats de control de les obres".Entre la vintena d'intervencions que hi ha hagut, diverses han reclamat que la nova licitació inclogui ja l'execució de la segona fase, és a dir, que es construís d'un sol cop el que queda del primer túnel i el que queda del segon per tal d'arribar a la Rambla del Poblenou. Així ho ha expressat la Carme, per exemple, però també el Miquel, que ha avisat que seria "impresentable" que només es licités el 30% que falta del primer túnel. "I el segon túnel què passa? Queda per mai?", ha preguntat.No ha estat fins al final de l'audiència que Janet Sanz ha respost a la petició sobre el segon túnel, i s'ha limitat a dir que el govern respecta el 'Compromís de Glòries' (que inclou els dos túnels) i que estudiarà totes les opcions perquè les obres avancin el més ràpid possible. La trobada ha acabat amb alguns xiulets. Sanz: "Us demano disculpes"Sanz ha defensat que calia recuperar el control de l'obra i garantir que els recursos públics "s'utilitzin amb la màxima transparència i en el marc de la legalitat". "Ens fem càrrec del que suposa pel dia a dia i us demano disculpes, però sobretot us demano tot el compromís perquè això no s'aturi", ha afegit.Ha assegurat que la rescissió de contracte no afectarà la construcció del parc de la Canòpia, que començarà a principis de 2018, ni els nous habitatges, els equipaments o fins i tot la interconnexió el tramvia per la Diagonal, si és que finalment hi ha consens per tirar-la endavant. En aquest idea ha insistit també el director general de Bimsa, Ángel Sánchez, que ha assegurat que "no hi ha cap impediment" per al pas del tramvia.La tinenta ha insistit que la resolució del contracte era la millor opció per evitar una "Sagrera II". Precisament, ha remarcat que en conversa informal amb les empreses constructores, aquestes havien xifrat un hipotètic sobrecost final en un 60%. "Continuar avançant seria entrar en una fase crítica des del punt de vista econòmic i també tècnic de l'obra", ha reblat el responsable de Bimsa, que ha argumentat que les multes que s'haguessin hagut de posar a la UTE constructora pels retards haguessin estat "impressionants". Sánchez ha defensat que resoldre el contracte ha estat un "exercici de responsabilitat que poques vegades s'ha fet, un atreviment, però no admetia dubte".

Anar al contingut