Albacete

Els trens s'aturen en senyal de dol per les víctimes de Chinchilla i acumulen retards

Els treballadors de Renfe han aturat durant mitja hora la circulació dels trens a tot Espanya en senyal de dol per l'accident de Chinchilla. Els usuaris s'han queixat de la falta d'informació, ja que no s'han establert serveis mínims i els trens han acumulat retards. El comitè d'empresa de la companyia havia convocat l'aturada general en protesta per l'estat de conservació de la xarxa; una protesta que arriba després de l'accident de dimarts en què van morir dinou persones. D'altra banda, avui es començarà a enterrar les víctimes del sinistre, després que les restes mortals de les víctimes ja les han començat a traslladar als seus llocs d'origen.

Actualitzat
El trasllat dels cossos dels dinou morts en l'accident de tren de Chinchilla a les seves localitats d'origen continuarà avui. Ahir al vespre, setze fèretres ja van sortir del tanatori d'Albacete. El trasllat va començar un cop l'equip d'experts de la Guàrdia Civil va acabar les proves d'ADN per identificar les restes de les víctimes que van quedar carbonitzades després del xoc. A partir d'avui, quan fa sis dies de l'accident ferroviari, el més greu dels últims trenta anys a Espanya, començaran els funerals, la majoria a poblacions de Múrcia, Alacant, Madrid i València. Pel que fa als ferits, la majoria evolucionen favorablement, excepte un, que un continua molt greu. ELS TREBALLADORS DE RENFE ES MOBILITZEN D'altra banda, el comitè d'empresa de Renfe, com a senyal de dol, havia convocat els més de 31.000 treballadors de la companyia a fer una aturada des de les dotze fins a dos quarts d'una del migdia, una aturada a què s'han sumat tots els treballadors i, per tant, ha afectat l'activitat ferroviària de tot Espanya. Per la seva part, els usuaris s'han queixat de la falta d'informació perquè no s'han establert serveis mínims i els trens han acumulat retards. La convocatòria, però, també ha volgut ser una acció de protesta i en demanda de més seguretat i de millores a la xarxa ferroviària. Mentrestant, el cas està sota secret de sumari i Renfe i sindicats continuen acusant-se mútuament. Mentre que Renfe apunta el cap de circulació de Chinchilla com a responsable de l'accident, Comissions Obreres acusa l'empresa i el Ministeri de Foment d'utilitzar-lo com a cap de turc per no haver d'assumir les seves responsabilitats.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut