Un comboi de la línia Lleida-la Pobla de Segur
Un comboi de la línia Lleida-la Pobla de Segur
Lleida

Els trens de la línia Lleida-la Pobla ja poden circular per tot el tram sense l'assistència de Renfe

Fins ara, com que no tenien el certificat de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, necessitaven la col·laboració d'un maquinista de Renfe per entrar a l'estació de Lleida, un tram d'1,9 quilòmetres

RedaccióActualitzat

Des d'aquest dissabte, els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja poden circular per tota la línia Lleida-la Pobla sense l'assistència de Renfe per entrar i sortir de l'estació de Lleida. FGC ja ha obtingut el certificat de seguretat que dóna l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària. Era l'únic requisit que faltava, perquè el juliol passat FGC Rail ja va obtenir la llicència per operar els trens de la línia.

Els dos nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur, al Pallars Jussà, es van posar en servei el 25 de juliol. Durant aquests últims dos mesos i mig, els combois ja han fet el servei, però amb la col·laboració d'un maquinista de Renfe per entrar a l'estació de Lleida, un tram d'1,9 quilòmetres.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha celebrat que l'autorització hagi arribat per fi. "Ha estat un cas flagrant. Amb aquest permís acabem amb l'absurditat d'haver de fer pujar un maquinista per recórrer aquest petit tram. Un cop més la burocràcia posa pals a les rodes", ha dit.

Els nous trens han donat impuls a la línia. El servei gairebé triplica l'oferta anterior, el temps del trajecte s'ha reduït 15 minuts –ara dura 1 hora i 35 minuts– i la demanda de viatgers ha crescut. Aquest mes de setembre ha triplicat els viatgers respecte al mateix mes de l'any passat.

 

 

Anar al contingut