Els treballs per fer la rotonda d'accés a l'estació del TAV a Vilafant començaran la setmana vinent

Els treballs per fer la rotonda d'accés a l'estació del TAV a Vilafant començaran la setmana vinent

Els treballs per fer la rotonda d'accés a l'estació del TAV a Vilafant començaran la setmana vinent

ACN Vilafant.-El Ministeri de Foment ha anunciat que els treballs de construcció de la nova rotonda a la N-260 a Vilafant (Alt Empordà) començaran dilluns vinent. Aquesta és una obra molt reclamada al territori que ha de millorar la seguretat en aquesta via i al mateix temps facilitar l'accés a l'estació del TAV Figueres-Vilafant. Els treballs tenen un cost de 441.917 euros i consistiran en substituir la intersecció actual per una rotonda que faciliti els encreuaments i obligui a reduir la velocitat en el moment d'arribar a la travessera de Vilafant. Aquest és un tram urbà on hi ha molts vianants que creuen i maniobres de frenada i arrencada. Així mateix, els treballs també preveuen reordenar els accessos a tocar de la nova rotonda amb la construcció de vials laterals.

Actualment a la travessera de Vilafant de la carretera N-260 hi ha un intersecció amb carrils centrals d'aturada per girar a l'esquerra que permet accedir a les avingudes Puig Grau i les Mèlies, essent l'accés principal a l'estació del TAV Figueres-Vilafant. Per aquesta carretera passen una mitjana de 11.600 vehicles al dia, dels quals un 8,7% són vehicles pesats. La rotonda farà 42 metres de diàmetre exterior i una calçada de 8,4 metres d'amplada. Tindrà cinc ramals, dos corresponents a la carretera N-260, uns altres dos a les avingudes Puig Grau i les Mèlies i un cinquè que permetrà l'accés al centre logístic de transports que hi ha al començament de l'avinguda Puig Grau, així com a un edifici tècnic d'Adif. La rotonda no tindrà voral per la banda exterior i estarà delimitada per voreres. Pel que fa a la part interior, comptarà amb un voral d'un metre d'amplada. S'ajustarà a la via ja existent tot i que el ferm s'haurà d'ajustar a la intersecció actual i al voltant. Pel que fa al drenatge del nou encreuament derivarà del drenatge de les aigües pluvials ja existent. Els treballs també inclouen la integració urbana de la nova rotonda, amb la creació de voreres fins als límits de les parcel·les actuals i la reposició de l'enllumenat existent. Així mateix, està previst que es protegeixin i substitueixin els serveis afectats durant la construcció de la rotonda. Finalment, l'obra es completarà amb la instal·lació de la nova senyalització i les barreres de seguretat. Una rotonda molt reclamadaEs tracta d'una obra llargament reivindicada pels veïns de la zona i per part del consistori arran del gran nombre d'accidents que s'han produït en aquest indret. L'any passat, els veïns van portar a terme diversos talls a l'N-260 per reclamar a Foment que fes un pas endavant i arrenqués els treballs. Segons els veïns de la zona, aquesta cruïlla on conflueix la nacional i l'entrada de l'estació d'alta velocitat, és "un punt negre" amb una alta sinistralitat.