Catalunya

Els treballadors de la T1 de l'aeroport de Barcelona denuncien una calor extrema

A la T1 de l'aeroport de Barcelona hi fa una calor insuportable. Així ho han denunciat els treballadors que hi passen gran part del dia. S'han posat en contacte amb El meu 3cat24 per exposar la seva queixa. Expliquen que les parets de la terminal són de vidre i quan hi ha aglomeracions de passatgers la situació és extrema. Aena els respon dient que la climatització està marcada pel Reial Decret 1826/2009, que estableix que la temperatura de l'aire als recintes refrigerats no sigui inferior a 26º C, sempre que es consumeixi energia convencional. El seu objectiu és contribuir en l'estalvi energètic, reduint fins a 32 tones anuals d'emissions de CO2 a l'atmosfera.

Actualitzat
A l'aeroport de Barcelona hi treballen unes 2.000 persones cada dia. Les parets de la T1 són una gran vidriera que deixa passar els rajos del sol. Amb l'arribada de l'estiu i les altes temperatures, la terminal es converteix en un veritable forn. Així ens ho ha fet saber una de les treballadores dels serveis de terra de la instal·lació.

La queixa és generalitzada entre tot el personal de la terminal. Expliquen que a partir de les 15.00 h la situació és extrema. La calor acumulada durant el matí fa que sigui insuportable treballar amb unes condicions mínimes de climatització. Segons els treballadors, la representació sindical fa una feina gairebé inapreciable. Per aquest motiu, ells mateixos han redactat un text, signat per un centenar d'empleats, on exposen les condicions en què es veuen obligats a treballar.

El departament de recursos humans i prevenció de riscos laborals és l'encarregat de traslladar a Aena les demandes del personal de l'aeroport. Però els treballadors no obtenen cap solució a les seves reclamacions. La resposta que han rebut és que la climatització està marcada pel Reial Decret 1826/2009, que estableix que la temperatura de l'aire en els recintes refrigerats no sigui inferior a 26º C, sempre que, la generació de fred per part del sistema de refrigeració requereixi consum d'energia convencional. Amb l'aplicació d'aquesta normativa, Aena preveu una una disminució de 32 tones anuals d'emissions de CO2 a l'atmosfera. Pels treballadors, 26 graus són massa tenint en compte la temperatura exterior, els aparells electrònics que hi ha dins l'aeroport, la quantitat de gent que hi passa i els vidres que permeten l'entrada dels rajos del sol durant bona part del dia.

Quan hi ha més afluència de passatgers, els divendres i els diumenges a la tarda, és quan fa més calor. Segons una de les treballadores afectades, "el panorama general és de treballadors suant, etiquetant maletes i fent el gest de treure's la corbata, passatgers fent cua i ventant-se amb els fulls de les reserves o el que tinguin a mà". Els treballadors reclamen que els facin cas, que se'ls escolti. El seu missatge és clar: "És intolerable que milers de persones hàgim de treballar en aquestes condicions".

Per por de perdre la feina, la treballadora que s'ha posat en contacte amb El meu 3cat24 ha preferit mantenir-se en l'anonimat.



Coneixes algun cas similar? N'ets un dels afectats? Tens alguna experiència semblant i vols explicar-la?

Deixa un comentari i digue-hi la teva!

______________________________________________________________________________

Tens alguna queixa semblant i vols que ens en fem ressò? Registra't a Elmeu3cat24 i publica-la tu mateix o bé escriu-nos a Elmeu3cat24@tv3.cat.

Aquí pots llegir altres denúncies que hem rebut:
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut