Barcelona

Els trams de carretera amb més risc són de calçada única i tenen poc trànsit

Segons l'estudi EuroRAP, a les carreteres de Catalunya hi ha un 16% de quilòmetres amb un risc molt alt d'accident

Actualitzat

Aquest dimarts s'ha fet públic l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP, que relaciona la intensitat de trànsit amb els morts i ferits greus que hi ha a cada tram de carretera per determinar-ne el risc. Segons aquest estudi, a Catalunya els dos trams amb més risc d'accident són la B-502 entre Vilassar i Argentona i la BV-2031 entre Gavà i Begues. Aquestes dues carreteres porten més de tres anys en la llista dels 10 trams amb més risc de Catalunya.

8 dels trams d'aquesta llista són de la província de Barcelona, però a Lleida és on hi ha més trams amb risc alt o molt alt, un 39%, mentre a Tarragona només n'hi ha un 16%. Els trams de risc baix o molt baix han augmentat els últims 6 anys, i han passat del 38% al 47%, mentre els de risc alt o molt alt han baixat un 10%. En general, els trams amb molt de risc són de calçada única i tenen poc trànsit, tot i que el gruix dels accidents es concentra en vies de molta circulació.

Aquest estudi l'elabora el RACC amb la metodologia EuroRAP, que segueix les utilitzades als tres països amb les carreteres més segures d'Europa, la Gran Bretanya, Holanda i Suècia. És un estudi que s'elabora des del 2002, aquesta és la catorzena edició, i l'objectiu és aconseguir reduir a la meitat la mortalitat en carretera el 2020. L'informe fet públic avui s'ha fet amb dades del 2012, 2013 i 2014, i per tant no contempla l'augment de l'accidentalitat greu que hi ha hagut aquest any.

La xarxa analitzada són 6.343 quilòmetres, el 52% del total de la xarxa viària de Catalunya, i corresponen a 423 trams que concentren el 92% de la mobilitat i el 78% dels accidents amb morts i ferits greus. D'aquests trams n'hi ha 53, que sumen un total de 527 quilòmetres, i que tenen risc zero.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut