Xixona

Els torronaires confien a repetir, almenys, les mateixes xifres del 2010

A les comarques valencianes del Comtat i l'Alcoià, es treballa a tota màquina per tenir a punt les comandes de torró. La campanya de Nadal pinta bé. Fins ara, s'han lliurat vint-i-una mil etiquetes de producció, com l'any passat, tot i que hi ha una lleugera recessió de consum en consum interior. Això sí, el mercat evoluciona cap a rajoles més menudes, i els fabricants s'hi estan adaptant. El sector està content perquè, tot i la crisi, la campanya és positiva i s'espera una facturació semblant a la del 2010.

Televisió de CatalunyaActualitzat
Abans de renunciar al dolç, el consumidor amb menys recursos opta per la pastilla de 200 grams, que té un preu més assequible. Curiosament, el torró de gamma alta, amb més ametlla i millor empaquetat, té també bona entrada en tendes gurmet, i cada vegada més èxit com a substitutiu de regals de luxe.

Els torronaires confien a repetir, almenys, les mateixes xifres de l'any passat, en què es va facturar un 34 per cent més per l'exportació. A més de posar l'accent en mercats emergents, com els asiàtics, el sector del torró intenta promocionar-lo com a valor afegit d'altres productes i plats. Des del Consell Regulador del Torró s'estan promocionant diverses línies de maridatge del dolç, com ara amb salaons, i busquen col·laboracions amb la cuina d'autor.
Anar al contingut