Els telenotícies de TV3 tanquen un altre any com a líders a Catalunya, amb una audiència total del 24,1%

Els telenotícies de TV3 han estat líders un any més a Catalunya. El 2006 els informatius de Televisió de Catalunya han estat els més vistos, amb una audiència acumulada de totes les edicions d'un 24,1%, a força distància de la resta de cadenes, segons dades de TNS-Sofres. La segona cadena més triada per informar-se a Catalunya és Antena 3, amb una audiència del 19,7%, seguida de Telecinco i TVE. Per edicions, la més seguida és el "Telenotícies migdia". També són líders de la seva franja els programes informatius "El matí", de Josep Cuní, i "La nit al dia", de Mònica Terribas.
Els telenotícies de TV3 tanquen un altre any com a líders a Catalunya, amb una audiència total del 24,1%
Barcelona

Els telenotícies de TV3 tanquen un altre any com a líders a Catalunya, amb una audiència total del 24,1%

Els telenotícies de TV3 han estat líders un any més a Catalunya. El 2006 els informatius de Televisió de Catalunya han estat els més vistos, amb una audiència acumulada de totes les edicions d'un 24,1%, a força distància de la resta de cadenes, segons dades de TNS-Sofres. La segona cadena més triada per informar-se a Catalunya és Antena 3, amb una audiència del 19,7%, seguida de Telecinco i TVE. Per edicions, la més seguida és el "Telenotícies migdia". També són líders de la seva franja els programes informatius "El matí", de Josep Cuní, i "La nit al dia", de Mònica Terribas.
Actualitzat
TV3 ha tancat el 2006 ratificant un any més el lideratge d'audiència dels telenotícies sobre la resta dels informatius d'altres cadenes, segons les dades de TNS-Sofres. Sumant totes les edicions, els TN van tenir una audiència global a Catalunya del 24,1%, a una distància destacada d'Antena 3 (19,7%), Telecinco (16,5%) i TVE (15,1%).

Per edicions, el "Telenotícies migdia", amb un 27,8% de "share", ha guanyat àmpliament els informatius de la competència, amb gairebé deu punts de diferència sobre l'informatiu d'Antena 3 (18,2%) i més de deu sobre la resta: Telecinco (17,5%) i TVE (15,1%). Pel que fa al "Telenotícies vespre", continua lluitant pel lideratge frec a frec amb l'informatiu d'Antena 3: 20,7% per a TV3 i 20,9% per a Antena 3, mentre que la resta d'informatius queden a més distància: 15,0% per a TVE i 14,9% per a Telecinco.

Al lideratge global d'audiència dels telenotícies s'hi suma també el d'un altre informatiu diari de TV3, "Els matins", líder destacat de la programació matinal per segon any consecutiu amb un 22,1% de l'audiència, 0,5 punts més que el 2005. També puja l'audiència de "La nit al dia", que passa del 9,9% del 2005 al 10,2% del 2006.

D'altra banda, el canal d'informació contínua 3/24 ha acabat l'any gairebé doblant l'audiència de finals del 2005. El canal ha consolidat una audiència superior a les 400.000 persones que hi connecten diàriament (425.210 el mes de desembre).

Les dades de TNS-Sofres ratifiquen altres enquestes i sondejos, com el del Baròmetre d'Opinió Pública del Centre d'Estudis d'Opinió, que certifiquen que els telenotícies de TV3, i en general els seus informatius, són els més seguits per l'audiència catalana i que TV3 és la cadena que més i millor els informa, a més de ser la més creïble i imparcial.