Els taxistes descarten mobilitzacions i diuen que són víctimes d'una campanya mediàtica

Els sindicats majoritaris del taxi a Barcelona, després d'entendre que l'administració ha començat a mostrar-se receptiva a les seves peticions, no preveuen mobilitzar-se en protesta per les seves condicions laborals i es consideren víctimes d'una campanya mediàtica en contra seu. Alguns portaveus dels taxistes creuen que les queixes contra el sector tenen l'objectiu de preparar el terreny per a la liberalització, a la qual s'oposen.
Els taxistes descarten mobilitzacions i diuen que són víctimes d'una campanya mediàtica
Barcelona

Els taxistes descarten mobilitzacions i diuen que són víctimes d'una campanya mediàtica

Els sindicats majoritaris del taxi a Barcelona, després d'entendre que l'administració ha començat a mostrar-se receptiva a les seves peticions, no preveuen mobilitzar-se en protesta per les seves condicions laborals i es consideren víctimes d'una campanya mediàtica en contra seu. Alguns portaveus dels taxistes creuen que les queixes contra el sector tenen l'objectiu de preparar el terreny per a la liberalització, a la qual s'oposen.
El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, David Florejachs, ha assegurat en roda de premsa, que davant la polèmica per les queixes del sector hoteler per l'escassetat de taxis a determinades hores del dia, les agrupacions majoritàries del taxi creuen que el consistori sembla disposat a negociar la millora de les seves condicions de treball.

Les principals agrupacions del sector (FCT, Acertax, STAC, Abeat i UGT-UPTC) han rebutjat les queixes que des de diferents àmbits de la ciutat s'han abocat en les últimes setmanes per la falta de taxis, especialment en cap de setmana, unes reclamacions que consideren que tenen com a objecte preparar la liberalització total del sector, a la qual s'oposen.

El president de l'Associació Catalana de Ràdio Taxi, Miguel Ángel Martín, ha qualificat d'irresponsables les declaracions que hi ha falta de taxis a la capital, sense que prèviament l'administració hagi fet un "estudi seriós" d'aquesta mancança.

Martín considera que és fonamental que el sector estigui representat en la presa de decisions que l'afecten, com la creació de nous certàmens firals, que comporten altres necessitats de transport, a la vegada que ha demanat a l'administració que solucioni el suposat cobrament de comissions per part d'alguns establiments hotelers a empreses concretes del taxi per garantir-ne el servei.

El president de l'Associació Catalana de Ràdio Taxi ha criticat la decisió "unilateral" de l'Institut Metropolità del Taxi, segons la qual els taxistes poden renunciar a la seva festa setmanal perquè provoca un desequilibri en el servei.

Sobre la idea llançada aquest dimarts per l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, perquè s'incentivi que els taxistes autònoms contractin assalariats per solucionar l'escassetat de vehicles en certes hores, Martin ha dit que es tracta d'una mesura difícil d'aplicar, ja que la contractació suposarà una major pressió fiscal per al propietari de la llicència, així com un increment del preu de les assegurances.

Per Luis Berbel, representant de STAC, el sector del taxi s'ha convertit en el "cap de turc" dels problemes del transport públic a la capital, especialment el nocturn, i ha posat com a exemple la situació amb la qual es troben els que assisteixen entre setmana a espectacles que acaben passada la matinada, i que quan surten no disposen de metro ni d'autobusos de la xarxa convencional.

"El taxi és un transport complementari no substitutori", ha afirmat Berbel, per defensar aquest sector dels qui critiquen la falta de vehicles a la nit, a la vegada que ha recalcat que espera que en la negociació que mantinguin a partir de setembre amb l'IMT no se cenyeixi tan sols a parlar de tarifes, sinó que s'hi introdueixin conceptes com franges horàries o calendari laboral, com existeix en altres ciutats espanyoles.

NOTÍCIES RELACIONADES