Comerç

Els supermercats de barri guanyen terreny a les grans superfícies comercials per la proximitat

La tendència que s'imposa, segons els experts, pel que fa a les preferències dels consumidors a l'hora de triar on anar a comprar, és la d'anar als supermercats de barri, per la proximitat i pels bons preus que ofereixen. Les grans superfícies comercials comencen a notar aquesta competència i busquen noves fórmules per atreure clients. És un dels temes que s'estan debatent en un congrés que ha començat a Barcelona.

Actualitzat
Fabricants i distribuïdors en representació de productes que es troben en qualsevol supermercat i gran superfície busquen aquests dies a Barcelona estratègies per captar més clients i fer més rendibles les seves empreses. Una de les preguntes que es fan és si el futur és de les grans superfícies, normalment a la rodalia de les grans ciutats, o dels supermercats de barri. Els francesos, fa molts anys, van optar amb força per les grans superfícies amb un atractiu, el dels preus, que ara ja no existeix. Però, a més, creuen que ja es díficil trobar un lloc on surti a compte obrir un nou hipermercat. No pensen el mateix els grans de la distribució a Espanya, amb ganes d'oferir noves grans superfícies comercials als consumidors, i alguns queixosos de la Unió Europea, per la moratòria que els ha imposat el govern català. De tota manera, alguns han manifestat que han de modernitzar-les. On tothom està d'acord és en el fet que les compres futures passen pel supermercat. Per arribar-hi no cal cotxe i està situat a prop del client, que cada cop vol dedicar menys temps a la compra o és més gran. Per això, les empreses que tenen grans superfícies ja fa temps que també obren molts supermercats. També opten per obrir establiments on gasten poc amb personal i decoració i on el preu és l'atractiu més contundent.
Anar al contingut