Els sindicats rebutgen la proposta de Seat de retallar la jornada i el sou en un 10%

La direcció de Seat ja ha concretat la seva proposta de reducció de jornada i sou per fer front a l'excedent de plantilla, que va xifrar en 1.400 persones. Es tractaria d'una retallada del 10% que afectaria tota la plantilla. Així ho ha comunicat Seat a la reunió que ha mantingut amb els sindicats. Una trobada que ha estat "molt crispada" i que ha acabat en "esbroncada", segons el president del comitè d'empresa, Matías Carnero, que ha denunciat que la direcció segueix sense mostrar les dades que justifiquin aquest sobrant. Per aquesta raó, els sindicats han rebutjat la proposta i s'han negat a presentar el seu pla alternatiu.
Els sindicats rebutgen la proposta de Seat de retallar la jornada i el sou en un 10%
Barcelona

Els sindicats rebutgen la proposta de Seat de retallar la jornada i el sou en un 10%

La direcció de Seat ja ha concretat la seva proposta de reducció de jornada i sou per fer front a l'excedent de plantilla, que va xifrar en 1.400 persones. Es tractaria d'una retallada del 10% que afectaria tota la plantilla. Així ho ha comunicat Seat a la reunió que ha mantingut amb els sindicats. Una trobada que ha estat "molt crispada" i que ha acabat en "esbroncada", segons el president del comitè d'empresa, Matías Carnero, que ha denunciat que la direcció segueix sense mostrar les dades que justifiquin aquest sobrant. Per aquesta raó, els sindicats han rebutjat la proposta i s'han negat a presentar el seu pla alternatiu.
Actualitzat
La direcció i els sindicats de Seat s'han reunit sense èxit per mirar de trobar una solució a l'excedent de plantilla, que passaria, segons l'empresa, per una reducció de jornada i salari. La direcció de Seat ha proposat una reducció del 10% de la jornada i del sou de la totalitat de la plantilla. Els sindicats l'han rebutjat i aposten per les baixes voluntàries i, com a màxim, acceptarien que la retallada afectés una part dels prejubilats que ara fan jornada parcial.

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha denunciat que la direcció "segueix sense posar sobre la taula dades fonamentals que justifiquin aquest sobrant de plantilla", com l'estat de la borsa d'hores -la principal eina de flexibilitat laboral dels últims dos anys, que està al límit-, els plans de producció de futurs models i en quins sectors i llocs de treball es concreta l'excedent de 1.400 treballadors xifrat per la direcció, que els sindicats qualifiquen de "teòric".

Amb aquesta manca de dades, els sindicats s'han negat a presentar un pla concret que inclou propostes de caràcter comercial.

La direcció de Seat ha portat aquí el debat que ja fa temps que es té a Alemanya. Allà els salaris són molts més alts, però els fabricants no s'atreveixen a tancar plantes; així que experimenten amb solucions per continuar funcionant de forma més barata.

Volkswagen va firmar l'any passat un acord per garantir la plantilla fins al 2012, a canvi d'una congelació de salaris. Però ara això sembla que no és suficient, i l'empresa planteja fins a 10.000 acomiadaments. I opta també per una fórmula cada vegada més de moda en el sector. Acords puntuals a cada fàbrica per concedir-li la fabricació d'un nou model que garanteixi la feina; a canvi de menys temps de descans, renúncia al plus de nocturnitat o doble escala salarial. A Mercedes, l'acord amb els sindicats inclou increment de la jornada a canvi de garantir els llocs de treball.

NOTÍCIES RELACIONADES