Els restaurants de menjar ràpid critiquen la ministra Salgado pel trencament del conveni per lluitar contra l'obesitat

La decisió del Ministeri de Sanitat de trencar l'acord que tenia amb els restaurants de menjar ràpid ja ha provocat reaccions negatives en el sector. El col·lectiu dels restaurants de menjar ràpid s'ha queixat doblement. D'una banda, acusen Elena Salgado, ministra de Sanitat, d'haver actuat de manera unilateral i, de l'altra, defensen que Burger King, l'empresa que amb la seva publicitat ha incomplert reiteradament el conveni i ha motivat la decisió del ministeri, és només una de les 28 de la federació i que la seva campanya es va acabar el 3 de desembre. L'agrupació de cadenes de cuina ràpida espera que el ministeri rectifiqui i rebutja la idea que cadascuna de les empreses firmi ara el conveni a títol individual.
Els restaurants de menjar ràpid critiquen la ministra Salgado pel trencament del conveni per lluitar contra l'obesitat
Madrid

Els restaurants de menjar ràpid critiquen la ministra Salgado pel trencament del conveni per lluitar contra l'obesitat

La decisió del Ministeri de Sanitat de trencar l'acord que tenia amb els restaurants de menjar ràpid ja ha provocat reaccions negatives en el sector. El col·lectiu dels restaurants de menjar ràpid s'ha queixat doblement. D'una banda, acusen Elena Salgado, ministra de Sanitat, d'haver actuat de manera unilateral i, de l'altra, defensen que Burger King, l'empresa que amb la seva publicitat ha incomplert reiteradament el conveni i ha motivat la decisió del ministeri, és només una de les 28 de la federació i que la seva campanya es va acabar el 3 de desembre. L'agrupació de cadenes de cuina ràpida espera que el ministeri rectifiqui i rebutja la idea que cadascuna de les empreses firmi ara el conveni a títol individual.

L'acord que tenien el Ministeri de Sanitat i els restaurants de menjar ràpid tenia com a finalitat lluitar contra l'obesitat i millorar els hàbits alimentaris. El motiu del trencament és que la cadena Burger King ha incomplert reiteradament part d'aquest conveni, que prohibia fer publicitat de les racions de menjar gegants.


L'acord es va firmar fa gairebé 2 anys i des de llavors Burger King ha emès tres anuncis que incomplien la normativa. Sanitat va obligar-los a retirar un primer espot que promovia les hamburgueses de talla XXL, una hamburguesa que té 941 calories, les mateixes que 7 ous ferrats. Però Burger King no va fer gaire cas de la pressió del ministeri i pocs dies després va posar en marxa un altre anunci per promocionar la Triple Whopper, una hamburguesa de 1.000 calories que, per tant, supera l'anterior. L'últim, que ja s'ha retirat, promocionava la Doble Whopper.


El govern espanyol creu que aquest anunci mostra una imatge cavernícola dels homes i promociona que els homes es converteixin en bèsties violentes. Per tot plegat, el Ministeri de Sanitat ha trencat l'acord amb els restaurants de menjar ràpid i ha decidit que firmarà acords individualment amb cada empresa. Sanitat va donar a conèixer ahir l'anul·lació del conveni durant la presentació del llibre "Nutrició, activitat física i prevenció de l'obesitat", que alerta que l'esperança de vida de la generació nascuda després de l'any 2000 podria ser inferior a la de les persones nascudes abans.


Al món hi ha més de mil milions de persones amb sobrepès, és a dir que tenen un índex de massa corporal entre 25 i 29,9. I a Espanya, un de cada dos adults té obesitat o un pes excessiu, trastorn que pateixen el 8,5% dels nens d'entre 2 i 17 anys.