Barcelona

Els radars instal·lats a les rondes de Barcelona entraran en funcionament a finals d'abril

L'Ajuntament de Barcelona vol acabar amb l'excés de velocitat a les rondes de la ciutat, un excés de velocitat que, com passa a les carreteres, és la causa de nombrosos accidents. El pla que es posarà en marxa té pocs secrets: s'intal·laran radars al llarg dels 20 quilòmetres de rondes que no estaran sempre al mateix lloc i que començaran a funcionar a finals d'abril. Al començament, només hi haurà s'enviarà una notificació als infractors, però després de dos mesos, a finals de maig, arribaran les sancions.

Actualitzat
L'Ajuntament de Barcelona ha instal·lat vint-i-sis punts de suport fix distribuïts pels quaranta quilòmetres de ronda, vint en cada sentit, que hi ha al terme municipal. N'hi ha que estan situats als panells informatius, a sobre mateix de la calçada. En altres casos, el suport està col·locat a l'andana lateral. També hi ha punts de control a dins d'alguns túnels. De radars, però, n'hi haurà molts menys que suports, en concret vuit, que aniran canviant de forma aleatòria per evitar que els conductors sàpiguen on estat situats en cada moment. L'ajuntament ha col·locat senyals que anuncien la presència dels radars i considera que hi ha prou advertiments perquè no se superi el límit de velocitat. Els radars començaran a funcionar a finals d'abril. Durant els primers 30 dies, als infractors se'ls enviarà una carta d'advertiment i només es denunciarà els que superin el límit en més del 50%. D'aquí a dos mesos, a finals de maig, ja es començarà a denunciar tots els excessos de velocitat. Les imatges captades pel radar permeten veure amb claredat la matrícula del vehicle infractor i recullen també la data, l'hora, el lloc i la velocitat a què circulava. Segons l'ajuntament, la instal·lació de radars es tradueix en una reducció de la velocitat de fins a 20 quilòmetres per hora de mitjana i en una disminució dels accidents del 50%.
Anar al contingut