Els professors perden la il·lusió per la falta de perspectives de progressar

La Fundació Bofill va encarregar fa un any i mig un estudi sobre la situació del professorat a Catalunya, abans que es conegués el contingut de la llei d'educació, que ha fet que els sindicats convoquessin una vaga el 14 de febrer. És el primer estudi que es fa per saber en quines condicions estan treballant i quin és el grau de satisfacció dels docents. Una de les principals conclusions és que la majoria no estan tan cremats com podria semblar.
Els professors perden la il·lusió per la falta de perspectives de progressar
Barcelona

Els professors perden la il·lusió per la falta de perspectives de progressar

La Fundació Bofill va encarregar fa un any i mig un estudi sobre la situació del professorat a Catalunya, abans que es conegués el contingut de la llei d'educació, que ha fet que els sindicats convoquessin una vaga el 14 de febrer. És el primer estudi que es fa per saber en quines condicions estan treballant i quin és el grau de satisfacció dels docents. Una de les principals conclusions és que la majoria no estan tan cremats com podria semblar.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'enquesta, feta a 4.600 docents de Catalunya, desmunta la imatge del professor cremat. Un 80% diu que està satisfet amb el seu treball a l'aula. Però el que l'informe de la Fundació Bofill sí que revela és que durant la carrera, els professors perden la il·lusió perquè gairebé no tenen cap perspectiva de progressar professionalment.

El que més els satisfà de la seva feina són les condicions laborals. Un 73% està content amb l'horari i les vacances que fa. En canvi, només un 25,5% està content amb les possibilitats de millorar el seu sou i d'adquirir més prestigi professional.

La relació entre el nombre d'alumnes i el de professors que hi ha en un centre, el que es coneix com a ràtio, és força bo, comparat amb els altres països de l'OCDE, però en canvi les aules estan massa atapeïdes. La raó: aquí els professors són dels que menys hores de classe fan de tot Europa.

L'informe conclou que estem funcionant amb un model del segle XIX, quan la realitat del segle XXI és molt més complexa. Les recomanacions que fan van molt en la línia de la llei d'educació que prepara el conseller Maragall i que ja ha provocat l'oposició dels sindicats: molta autonomia dels centres educatius per, fins i tot, decidir quin perfil de mestre necessiten en cada cas.

VÍDEOS RELACIONATS