Els preus dels vehicles a la UE encara varien segons el país, però es redueixen les diferències

Mentre que el mes passat les matriculacions es van disparar un 22,5% en comparació amb febrer del 2003 a Espanya, a Alemanya o a Finlàndia xifres van ser molt diferents. I és que la unificació de preus -prevista amb l'arribada de la moneda europea- encara no és una realitat completa. Ara per ara comprar un vehicle en un país o en un altre dins de la Unió encara pot suposar un estalvi considerable de diners. Amb tot, la diferència de preus entre els països de la Unió s'ha reduït i ho ha fet al voltant d'un 5% de mitjana.
Els preus dels vehicles a la UE encara varien segons el país, però es redueixen les diferències
Automoció

Els preus dels vehicles a la UE encara varien segons el país, però es redueixen les diferències

Mentre que el mes passat les matriculacions es van disparar un 22,5% en comparació amb febrer del 2003 a Espanya, a Alemanya o a Finlàndia xifres van ser molt diferents. I és que la unificació de preus -prevista amb l'arribada de la moneda europea- encara no és una realitat completa. Ara per ara comprar un vehicle en un país o en un altre dins de la Unió encara pot suposar un estalvi considerable de diners. Amb tot, la diferència de preus entre els països de la Unió s'ha reduït i ho ha fet al voltant d'un 5% de mitjana.
Amb l'entrada en circulació de l'euro, alguns experts van pronosticar que els preus dels cotxes a tots els països de l'eurozona tendirien a unificar-se ja que seria més fàcil comparar-los. Però, de moment, comprar un vehicle en un país o en un altre de la Unió encara pot suposar un estalvi considerable de diners. Sí que és cert que, de mitjana, la diferència de preus entre els països de la Unió s'ha reduït, ho ha fet al voltant d'un 5%. Però, tot i així, en alguns dels models les diferències encara són molt més grans. En el cas del Peugeot 206, comprar-lo en un concessionari grec és 1.600 euros més barat que no pas fer-ho a Espanya. Això suposa un estalvi del 20%. Més gran és la diferència si el model és el Volkswagen Golf. Comprar-lo a Finlàndia és molt més econòmic que al país on es fabrica, Alemanya. La diferència de preu és del 25%, més de 2.500 euros. Una dada sorprenent que s'aguditza en el cas del model Passat. Comprar-lo a Grècia és fins a 5.000 euros més barat que adquirir-lo a Alemanya. Això suposa una diferència de preu del 39%. Alemanya i Àustria es mantenen com els països on els cotxes són més cars. Per contra, comprar un vehicle a Finlàndia i, sobretot, a Grècia resulta molt més econòmic. Però, sens dubte, a partir del maig l'ampliació de la Unió cap a l'Est tornarà a fer més grans aquestes diferències de preus. Així, molts dels cotxes que es poden veure des d'avui al Saló de Ginebra es podran comprar més barats a concessionaris de països com Eslovàquia o Polònia. Això, juntament amb la implantació de fàbriques de les principals marques, farà que als països nouvinguts el sector de l'automoció tingui un protagonisme destacat. De fet, aquest dimarts mateix s'ha conegut que la marca coreana Hyundai instal·larà la seva primera planta a Europa a Eslovàquia.