Els pilots d'Iberia convoquen una nova tanda de 24 jornades de vaga durant el març, l'abril i el maig

Els pilots d'Iberia continuen de vaga. Protesten per l'externalització de llocs de treball que pot suposar la creació de la companyia de baix cost Iberia Express. Des de finals del 2011 han fet 18 jornades de vaga i ara plantegen 24 dies més d'aturades. Seran durant els mesos de març, abril i maig i alguns coincideixen amb ponts i festes assenyalades com Setmana Santa.
Els pilots d'Iberia convoquen una nova tanda de 24 jornades de vaga durant el març, l'abril i el maig
Madrid

Els pilots d'Iberia convoquen una nova tanda de 24 jornades de vaga durant el març, l'abril i el maig

Els pilots d'Iberia continuen de vaga. Protesten per l'externalització de llocs de treball que pot suposar la creació de la companyia de baix cost Iberia Express. Des de finals del 2011 han fet 18 jornades de vaga i ara plantegen 24 dies més d'aturades. Seran durant els mesos de març, abril i maig i alguns coincideixen amb ponts i festes assenyalades com Setmana Santa.
Redacció
Una dona mira un panell informatiu durant una de les jornades de vaga a Iberia. (Foto: EFE)

Els pilots ja han fet 12 jornades de vaga per la creació d'Iberia Express. (Foto: EFE)

El sindicat majoritari de pilots ha convocat 24 jornades més de vaga a Iberia durant els mesos de març, abril i maig.

Concretament els dies de vaga són:

- Març: 16, 19, 23, 25, 26 i 30.
- Abril: 2, 4, 9, 13, 16, 20, 23, 27 i 30.
- Maig: 2, 4, 7, 11, 14, 18 , 21, 25 i 28

La majoria d'aquests dies cauen en dilluns i divendres. La setmana del dia 2 d'abril és la de Setmana Santa i el 9 és Dilluns Sant. També hi ha vaga els dies després de festiu, com el 2 de maig, després del Dia del Treball, que cau en dimarts.

Aquestes aturades se sumen a les dotze que els pilots d'Iberia han fet des del 18 de desembre, i que han causat, segons l'empresa, pèrdues de 36 milions d'euros.

Acusacions entre sindicats i empresa

Pels sindicats, el motiu de les vagues és la negativa de l'empresa de negociar i de mantenir la creació de la nova filial de baix cost Iberia Express, que començarà a operar aquest mes. Els representants dels treballadors calculen que, amb la filial de baix cost, es poden destruir 8.000 llocs de treball de la matriu.

En un comunicat, Iberia acusa Sepla d'actuar amb traïdoria i assegura que cada dia de vaga li costa tres milions d'euros.