Els pilots amaguen la data de la vaga i es limiten a dir que no serà cap dia clau de Nadal

Els pilots aeris descarten fer vaga en les dates clau de Nadal, però no precisen quins dies podrien aturar l'activitat. El sindicat Sepla, que vol convocar les aturades per pressionar Foment perquè reguli els temps de treball i descans, manté la incògnita sobre quins dies hi podria haver vaga. El sindicat preveu comunicar la convocatòria de la vaga a les autoritats laborals la setmana que ve, tot i que aquest divendres tenen una reunió amb Foment per intentar arribar a un acord que eviti la protesta.
Els pilots amaguen la data de la vaga i es limiten a dir que no serà cap dia clau de Nadal
Madrid

Els pilots amaguen la data de la vaga i es limiten a dir que no serà cap dia clau de Nadal

Els pilots aeris descarten fer vaga en les dates clau de Nadal, però no precisen quins dies podrien aturar l'activitat. El sindicat Sepla, que vol convocar les aturades per pressionar Foment perquè reguli els temps de treball i descans, manté la incògnita sobre quins dies hi podria haver vaga. El sindicat preveu comunicar la convocatòria de la vaga a les autoritats laborals la setmana que ve, tot i que aquest divendres tenen una reunió amb Foment per intentar arribar a un acord que eviti la protesta.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El president del Sepla, Javier Martínez de Velasco, ha afirmat que "òbviament" les aturades no es faran els dies més importants de Nadal i ha afegit que els pilots volen que la vaga tingui el mínim impacte en la ciutadania. Ara bé, han recordat que, si la convoquen, és per garantir la seguretat dels vols "i, per tant, la dels passatgers".

El sindicat, que agrupa més de 6.000 pilots de tot l'Estat, assegura que Foment es va comprometre a publicar fa més d'un any la regulació dels temps de descans i de treball dels pilots, però que encara no ho ha fet. La normativa europea estableix 2.000 hores de feina anuals i 900 de temps efectiu de vol, però els pilots asseguren que aquesta legislació s'incompleix "per la pressió dels operadors aeris".

ÀUDIOS RELACIONATS