Els pèrits ratificaran l'informe que conclou que el personal va "despatxar l'avió incorrectament" en l'accident de Barajas

Els pèrits designats pel jutge Javier Pérez, que investiga l'accident de l'avió de Spanair del 20 d'agost del 2008 a l'aeroport de Barajas, a Madrid, ratificaran l'informe que exposa que "el personal no va identificar la causa de l'avaria i va despatxar l'avió incorrectament", i va autoritzar l'enlairament del vol JK5022, que es va estavellar dos minuts més tard. Així doncs, durant quatre dies, els dos tècnics de manteniment, els dos pilots i els quatre enginyers que han elaborat l'informe pericial explicaran davant del jutge les seves conclusions de l'accident.
Els pèrits ratificaran l'informe que conclou que el personal va "despatxar l'avió incorrectament" en l'accident de Barajas
Madrid

Els pèrits ratificaran l'informe que conclou que el personal va "despatxar l'avió incorrectament" en l'accident de Barajas

Els pèrits designats pel jutge Javier Pérez, que investiga l'accident de l'avió de Spanair del 20 d'agost del 2008 a l'aeroport de Barajas, a Madrid, ratificaran l'informe que exposa que "el personal no va identificar la causa de l'avaria i va despatxar l'avió incorrectament", i va autoritzar l'enlairament del vol JK5022, que es va estavellar dos minuts més tard. Així doncs, durant quatre dies, els dos tècnics de manteniment, els dos pilots i els quatre enginyers que han elaborat l'informe pericial explicaran davant del jutge les seves conclusions de l'accident.
Actualitzat
Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident

Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident

Poc després d'un primer intent d'enlairament, l'avió va haver de tornar a l'hangar ja que es va detectar un error en el calefactor de la sonda de temperatura (RAT). Un dels mecànics de la companyia va consultar el manual d'equipaments mínims (MMEL) del Boeing i va desactivar el sensor del calefactor del RAT.

Des del principi de les investigacions, el jutge creu que aquesta avaria "era una conseqüència o manifestació d'un error multifuncional que afectava també el sistema de TOWS".

Tres anys després del sinistre, els vuit experts nomenats pel magistrat instructor conclouen que "la tripulació no va configurar adequadament l'avió per enlairar-se", ja que no va estendre els "flaps" a la posició d'11 graus i els "slats" en situació "MIDLE", tal com corresponia. L'informe també recull que "el TOWS de l'avió va fallar i no va alertar la tripulació que la configuració per començar el vol no era l'adequada".

A més, assenyala que "la tripulació va realitzar les llistes de comprovació sense cenyir-se prou als procediments operatius estàndards", de manera que es va perdre l'oportunitat "de detectar l'error de configuració de l'avió". El document també especifica que ni el personal de manteniment ni la tripulació van arribar a identificar la causa de l'avaria.

Fins ara, el jutge manté imputats dos tècnics de manteniment de Spanair.