Els "pecats" conduint a l'autopista: intermitents, velocitat i distància de seguretat

Un estudi promogut per Abertis revela els principals mals hàbits al volant en les vies ràpides

RedaccióActualitzat

Més de la meitat dels conductors no utilitzen correctament l'intermitent per avançar o canviar de carril.

És la infracció més comuna detectada entre les persones que circulen per autopista. Entorpeix la fluïdesa del trànsit i augmenta el risc de topades.

En concret, un 53,1 per cent no posa l'intermitent per indicar que inicia un avançament, i dos de cada tres conductors (un 67,1%) no el fa servir per indicar que torna al carril d'origen.

 

Així ho recull un estudi fet públic per la concessionària Abertis i realitzat a partir de l'observació de la conducció dels conductors d'uns 70.000 vehicles.

S'han observat més de 58.500 vehicles lleugers i 11.200 vehicles pesants, en diversos trams de l'autopista AP-7 entre Salou i Puçol, a tocar de València.

Circular sempre per l'esquerra

Un altre mal hàbit que entorpeix el trànsit és circular de manera permanent pel carril esquerre, cosa que, a més, de vegades acaba fent que alguns conductors decideixin avançar per la dreta, que està prohibit.

 

Els autors de l'estudi han observat que circulen per l'esquerra gairebé un 14 per cent dels vehicles.

Més de pressa del permès

El segon comportament inadequat més freqüent, d'altra banda, és superar el límit legal de velocitat entre 5 i 10 quilòmetres per hora. Ho fan gairebé un de cada quatre conductors (un 38,1%).

L'excés de velocitat intervé en més de la meitat dels accidents mortals i, a més, augmenta el risc de patir lesions greus.

Massa a prop del cotxe del davant

Un altre factor de risc és no respectar la distància de seguretat, infracció comesa per un de cada cinc conductors (un 20,1%).

 

Amb el mòbil al volant

L'estudi, fet en col·laboració amb la consultora de mobilitat Intra, també constata que alguns conductors utilitzen el mòbil mentre són al volant.

Aquest és un mal hàbit lleugerament més estès entre els conductors de vehicles pesants (un 3,7%) que entre els conductors de vehicles lleugers (un 3,4%).

 

Gairebé tots amb cinturó

La batalla que sembla definitivament guanyada, d'altra banda, és la de l'ús del cinturó de seguretat: només un 0,1 per cent dels conductors no se'l posen.

Encara cal, en canvi, conscienciar un 10,7 per cent dels passatgers dels seients del darrere, que no l'utilitzen.

Tendència a la baixa

Un altre aspecte positiu de l'estudi és que la majoria de les infraccions o comportaments incorrectes observats han disminuït respecte a l'any passat.

 

Així, hi ha menys conductors que agafen el mòbil (1,2%),  que circulen per l'esquerra (0,7%), que superen lleugerament el límit de velocitat legal (0,2%) i que no es posen el cinturó (0,1%).

Més excés de velocitat i menys distància de seguretat

En canvi, hi ha més conductors que no utilitzen bé l'intermitent per avançar (13,5%) i per tornar al carril (17,4%), i més conductors que no respecten la distància de seguretat (3,6%).

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut