Nova normativa europea

Els passatgers de vols afectats per "overbooking" podran reclamar entre 300 i 600 euros

El reglament europeu que regula les compensacions pels casos d'"overbooking", pels retards i per les cancel·lacions de vols ja ha entrat en vigor. Diversos representants de la Comissió Europea han instat els passatgers d'avió a reclamar i exercir els seus drets en un acte per promocionar la nova normativa. Així, a partir d'ara, les companyies aèries hauran d'abonar als passatgers que no puguin volar fins a 400 euros d'indemnització, contra els 150 d'abans, per trajectes de fins a 3.500 quilòmetres, i 600 euros, en lloc de 300, pels viatges superiors als 3.500 quilòmetres.

Actualitzat
Ja ha entrat en vigor el reglament comunitari que amplia les indemnitzacions i assistències al viatger en els casos de denegació d'embarcament per "overbooking". El reglament 261/2004, aprovat pel Parlament europeu l'11 de febrer de l'any passat, també regula les compensacions per als perjudicats pels retards i les cancel·lacions de vols, així com per la pèrdua d'equipatges. D'aquesta manera, els imports de les indemnitzacions que les aerolínies han d'abonar als passatgers afectats per excés de reserves de places de vols passen de 150 a 250 euros en trajectes de fins 1.500 quilòmetres; de 150 a 400 euros en els vols que recorren entre 1.500 i 3.500 quilòmetros, i de 300 a 600 euros pels viatges que superin els 3.500 quilòmetres. No obstant, aquestes quantitats podran disminuir a la meitat si el retard sofert per la denegació de l'embarcament no supera les dues, tres o quatre hores, per cadascuna de les distàncies, respectivament. Pel que fa als retards, les companyies aèries, a partir d'avui, estaran obligades a oferir als passatgers menjar i beguda suficient i allojament en un hotel. La normativa estableix que això es podrà exigir quan les demores siguin de dues hores o més pels vols de menys de 1.500 quilòmetres; de més de tres hores en els viatges entre 1.500 i 3.500 quilòmetres, i de més de quatre hores en rutes superiors a aquesta distància. A més, en cas que el vol pateixi un retard de cinc hores o més, l'aerolínia haurà d'oferir també la devolució de l'import del bitllet. La normativa comunitària també preveu els casos d'anul·lacions de vols i afirma que, quan la ruta se suspengui, la companyia haurà de donar a elegir al passatger entre la devolució de l'import o un mitjà de transport alternatiu fins al seu destí final, a més d'oferir-li menjar, beguda i allotjament gratuïts. El director de Representació a Espanya de la Comissió Europea, José Luis González Vallvé, ha explicat que, si les companyies aèries no compleixen les seves noves obligacions, el passatger podrà dirigir la seva reclamació davant de l'organisme nacional que correspongui. A Espanya, en aquests casos caldrà adreçar-se a la Direcció General d'Aviació Civil.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut