Els passatgers d'Air Madrid atrapats al Prat i a Barajas ja volen cap a les seves destinacions

Retorn a una certa normalitat en els vols d'Air Madrid després que aquest cap de setmana han patit retards i cancel·lacions. La companyia dissabte va tenir incidències en tres vols que anaven a l'Amèrica Llatina i va deixar a terra centenars de persones. En total 285 d'un avió a Quito i Gayaquil; 188 més d'un altre a Toluca que sortien de Madrid, i 200 d'un tercer del Prat a Buenos Aires. En alguns casos, els passatgers van haver d'esperar més de trenta hores, però finalment entre dissabte al vespre i avui al matí han aconseguit embarcar. Els últims a sortir han estat 300 passatgers d'un vol a l'Equador que han hagut d'esperar quatre hores per embarcar.
Els passatgers d'Air Madrid atrapats al Prat i a Barajas ja volen cap a les seves destinacions
Madrid

Els passatgers d'Air Madrid atrapats al Prat i a Barajas ja volen cap a les seves destinacions

Retorn a una certa normalitat en els vols d'Air Madrid després que aquest cap de setmana han patit retards i cancel·lacions. La companyia dissabte va tenir incidències en tres vols que anaven a l'Amèrica Llatina i va deixar a terra centenars de persones. En total 285 d'un avió a Quito i Gayaquil; 188 més d'un altre a Toluca que sortien de Madrid, i 200 d'un tercer del Prat a Buenos Aires. En alguns casos, els passatgers van haver d'esperar més de trenta hores, però finalment entre dissabte al vespre i avui al matí han aconseguit embarcar. Els últims a sortir han estat 300 passatgers d'un vol a l'Equador que han hagut d'esperar quatre hores per embarcar.

Prop de 300 persones que havien de viatjar en un vol d'Air Madrid Barcelona-Tenerife-Guayaquil han esperat prop de sis hores a l'aeroport del Prat perquè sortís el seu avió, programat per dos quarts de nou del matí. El vol era el DRD 0971 d'Air Madrid, que havia estat endarrerit per raons tècniques, encara que els passatgers no han rebut la informació fins a les deu del matí, segons que han informat alguns dels viatgers afectats.

Per la seva banda, els portaveus d'Air Madrid han assenyalat que primer s'havia endarrerit el vol fins a les onze i que després "s'ha allargat la revisió de l'aparell", per la qual cosa s'ha programat l'enlairament a la una del migdia. El representant de la companyia ha recordat que "segons la normativa internacional d'Aviació Civil, en vols transoceànics no es considera retard fins que supera les quatre hores". Els passatgers han criticat la falta d'informació i que no se'ls subministrés a la zona d'embarcament ni aigua ni entrepans. Hi ha hagut passatgers que han demanat un vol alternatiu per arribar a Tenerife, però Air Madrid els ha respost que se l'hauran de pagar ells o esperar que surti l'avió endarrerit, segons la versió dels passatgers.

Finalment els passatgers han optat per tornar a passar la zona de passaports i seguretat per anar a la terminal A de l'aeroport del Prat i concentrar-se davant les taquilles d'Air Madrid. A més, la situació s'ha complicat perquè davant les finestretes d'Air Madrid hi havia també passatgers d'un altre vol de la companyia que havia d'anar a Madrid però que per raons desconegudes havia estat desviat a la capital catalana. La situació ha empitjorat quan han arribat diverses càmeres de televisió per gravar el que estava passant, llavors l'única persona que atenia ha optat per tancar la taquilla.

Problemes heretats de dissabte

Els 188 viatgers del vol 1761 a Toluca van ser atesos per un representant de la companyia, amb el qual diversos passatgers van mantenir un enfrontament verbal. El personal d'Air Madrid va explicar als afectats que havien de facturar les maletes abans de ser traslladats a un hotel. Després de passar la nit a l'hotel la companyia els recol·locarà en dos vols que surten avui de Barajas: 150 sortiran a les dues del migdia i la resta ho faran una hora i mitja més tard. La seva destinació, però, serà Cancún, des d'on després volaran a Toluca. Aquest canvi de ruta ha provocat també queixes per part dels passatgers.

Els que finalment ja han sortit han estat els 200 passatgers d'un vol de la companyia Air Madrid en direcció a Buenos Aires. Feia més de trenta hores que esperaven a l'aeroport del Prat. Segons fonts de la companyia aèria, es va detectar una avaria a l'Airbus 330 que havia de sortir divendres a la mitjanit de Barcelona. Air Madrid va oferir als passatgers un hotel amb la previsió que dissabte a primera hora del matí podria reprendre el vol. Però tampoc, així que la companyia els va donar un altre cop allotjament i no ha estat fins avui que ha estat possible enlairar-se.