Els pares d'un institut de Vilafranca del Penedès controlaran les notes, els deures i l'absentisme dels seus fills a través del mòbil

L'Institut Milà i Fontanals de Vilafranca del Penedès ha creat l'aplicació "MilApp" perquè els pares puguin accedir a la informació escolar dels seus fills a través d'un dispositiu mòbil.
Els pares d'un institut de Vilafranca del Penedès controlaran les notes, els deures i l'absentisme dels seus fills a través del mòbil
Vilafranca del Penedès

Els pares d'un institut de Vilafranca del Penedès controlaran les notes, els deures i l'absentisme dels seus fills a través del mòbil

L'Institut Milà i Fontanals de Vilafranca del Penedès ha creat l'aplicació "MilApp" perquè els pares puguin accedir a la informació escolar dels seus fills a través d'un dispositiu mòbil.
Redacció
aplicacio milApp

L'aplicació dóna accés a les dades d'assistència, de convivència i d'incidències, i a l'agenda de deures i exàmens

Aquesta aplicació dóna accés a les dades d'assistència, de convivència i d'incidències, i a l'agenda de deures i exàmens. Pròximament, també es podran veure les qualificacions.

El centre, que ja fa temps que ofereix les dades per internet, assegura que s'ha notat una millora en els resultats acadèmics i s'ha establert una comunicació més fluida amb les famílies.

La plataforma "Moodle" és la base de l'aplicació per a dispositius mòbils que ha creat l'Institut Milà i Fontanals de Vilafranca. Des del 2006, el centre ofereix als pares aquesta informació sobre els alumnes, però fins ara només es podia consultar a través de l'explorador d'un ordinador.

Ara, també es pot veure en un smartphone o tauleta que tingui el sistema operatiu Android 2.1 o superior, tot i que els alumnes també han demanat que s'ofereixi per Blackberry o Iphone.

L'aplicació vol servir perquè els estudiants puguin tenir present quines faltes d'assistència o retards han de justificar i quins deures tenen.

El director de l'institut, Pere Martí, ha explicat que aquest sisteme de comunicació s'ha fet pensant en els pares. Un dels reptes que la major part del centres tenen és que el pares puguin tenir informació escolar dels seus fills dia a dia.

La mare d'un dels alumnes s'ha mostrat satisfeta per aquestes vies de comunicació que s'han establert entre els membres de la comunitat educativa perquè així sap tot el que fa el seu fill, "que és el més important".

El director també es refereix a un altre sistema que té el centre: la comunicació per missatges de mòbil (SMS). Cada professor pot informar els pares a través d'un missatge de text des de l'ordinador de l'aula si l'alumne a assistit a l'institut, tot just després de passar llista abans de començar la classe. Però no només donen males notícies, també poden notificar i si cal felicitar una actitud o una feina determinada perquè en tot moment el familiars ho sàpiguen.

Els professors consideren que aquesta aplicació és una bona eina perquè els pares de alumnes conflictius puguin ajudar-los a tirar endavant els estudis.

El cap d'estudis i professor de tecnologia que ha impulsat la idea, Ferran Paredes, ha destacat que d'aquesta manera s'estableix un seguiment constant de l'alumne. Paredes ha explicat que és una bona manera de fomentar que els estudiants treballin més, siguin més responsables, s'organitzin millor el temps i pugin treure el màxim rendiment de les activitats que fan.

El futur de l'aplicació, que s'està millorant dia a dia, és que no només sigui una eina per consultar, sinó que els professors també pugin introduir aquesta informació sense haver de connectar-se a un ordinador.