Convertir-se en grans ciutats d'oci

Els parcs temàtics espanyols busquen alternatives que els treguin de la crisi

Atraccions, espectacles, diversió recreada en escenaris com la Xina o la Polinèsia. L'oci convertit en un negoci difícil de tirar endavant. Els parcs temàtics necessiten inversions astronòmiques per despertar l'interès dels visitants cada nova temporada. Les fortíssimes despeses semblen, doncs, la causa principal dels números vermells que predominen en els comptes de resultats d'aquestes empreses. El primer dels parcs temàtics, Port Aventura, va tancar el 2002 amb pèrdues de 4,8 milions d'euros. No és l'únic.

Actualitzat
Terra Mítica, el parc de Benidorm, està en una situació molt difícil. Amb els 34,4 milions de l'any passat ja acumulen més de 100 milions de pèrdues. A Sevilla, Isla Màgica està en suspensió de pagaments, amb un resultat negatiu de 6 milions i mig d'euros. El Warner Bros Park de Madrid no ha publicat els resultats, cosa que fa pensar que tampoc no van ser gaire bons. Però, a més, el nombre de visitants tampoc no creix tant com voldrien els gestors dels parcs temàtics. Encara no s'ha sabut crear una marca que atregui turistes de tot el món, com passa amb la factoria Disney. Per això els plans de futur passen per noves ampliacions que converteixin el parc temàtic en una gran ciutat d'oci que sigui, per si mateixa, una destinació de vacances.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut