Els nens de 2n d'ESO dominen les tecnologies però no arriben al mínim de matemàtiques i anglès

Dels resultats obtinguts de les proves de competències bàsiques que es van fer a finals del curs passat als alumnes de segon d'ESO, que tenen 14 anys, se'n desprèn que, a aquesta edat, no han assolit bé les competències en matemàtiques i llengua anglesa. El que sí que dominen gran part dels alumnes són les noves tecnologies. El 62% dels alumnes coneixen bé el català, per sota que el coneixement que tenen de castellà o de ciències naturals i socials.
Els nens de 2n d'ESO dominen les tecnologies però no arriben al mínim de matemàtiques i anglès
Catalunya

Els nens de 2n d'ESO dominen les tecnologies però no arriben al mínim de matemàtiques i anglès

Dels resultats obtinguts de les proves de competències bàsiques que es van fer a finals del curs passat als alumnes de segon d'ESO, que tenen 14 anys, se'n desprèn que, a aquesta edat, no han assolit bé les competències en matemàtiques i llengua anglesa. El que sí que dominen gran part dels alumnes són les noves tecnologies. El 62% dels alumnes coneixen bé el català, per sota que el coneixement que tenen de castellà o de ciències naturals i socials.
El 43% dels alumnes de 14 anys no tenen un nivell bàsic de matemàtiques, l'equivalent a una nota d'un 6,5, i un 38% no arriben al nivell d'anglès. Són dades obtingudes a partir de les primeres proves de competències bàsiques que s'han fet als alumnes de segon d'ESO. En castellà, el 73% dels estudiants adquireixen les competències bàsiques amb un bon nivell; un 62%, en català, i en ciències socials i naturals la cosa millora i gairebé un 70% se'n surten bé. El que sí que dominen la majoria d'alumnes de 14 anys, el 83%, són les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Dels resultats també s'extreu que, en general, assoleixen més i millor els coneixements els alumnes de les grans ciutats que els de poblacions petites, cosa que amb la primària passa al revés. Aquestes proves, que també es fan als 10 anys, serveixen perquè cada centre pugui valorar com estan els seus alumnes respecte a la mitjana i puguin incrementar esforços abans d'acabar tant la primària com la secundària obligatòria.