Els nens amb televisió a l'habitació treuen pitjors notes

Els nens de vuit anys que tenen un aparell de televisió a l'habitació treuen pitjors notes als exàmens de matemàtiques, lectura i llenguatge que aquells que no en tenen, segons un estudi de les universitats Johns Hopkins i Stanford, als EUA, que es publica a "Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine". La investigació també indica que, per contra, els nens amb ordinadors a casa treuen millors puntuacions en les mateixes proves.
Els nens amb televisió a l'habitació treuen pitjors notes
EUA

Els nens amb televisió a l'habitació treuen pitjors notes

Els nens de vuit anys que tenen un aparell de televisió a l'habitació treuen pitjors notes als exàmens de matemàtiques, lectura i llenguatge que aquells que no en tenen, segons un estudi de les universitats Johns Hopkins i Stanford, als EUA, que es publica a "Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine". La investigació també indica que, per contra, els nens amb ordinadors a casa treuen millors puntuacions en les mateixes proves.
Actualitzat
Científics nord-americans de les universitats Johns Hopkins i Stanford han fet un estudi sobre el rendiment escolar de nens de vuit anys. Les dades analitzades es van extreure d'entrevistes fetes a 348 nens, amb una edat mitjana de vuit anys, i entrevistes telefòniques als pares, efectuades entre la tardor de l'any 1999 i la primavera del 2000.

Segons els investigadors, els nens amb un televisor a l'habitació consumeixen una mitjana de dues hores de televisió més que els que no en tenen. Concretament, consumeixen 12,8 hores de televisió setmanal, mentre que els nens que no tenen un aparell per al seu ús personal en veuen una mitjana de 10,7.

A partir dels informes dels pares, els científics han descobert que els estudiants amb ordinador a casa invertien 4,5 hores setmanals en el seu ús, mentre que els que no en tenen a casa només hi accedeixen una hora setmanal.

Els científics han descobert que els estudiants que tenen un televisor a l'habitació tenen resultats més baixos als exàmens en comparació amb els companys que no el tenen. En canvi, aquells que tenen un ordinador a casa puntuen més alt en totes les proves que aquells que no en tenen.

Si es tenen en compte els dos paràmetres alhora, les diferències són encara més significatives, i aquells que tenen televisió al dormitori i no tenen ordinador a casa van obtenir, de mitjana, puntuacions molt més baixes que aquells amb ordinadors a casa i sense televisió a l'habitació.