Amsterdam

Els nascuts després del 1988 són més optimistes, sociables i llestos que els membres de la "generació X"

La dèria per batejar i classificar les diferents generacions de joves al llarg de les darreres dècades sembla que ja compta amb un nou terme que podria popularitzar-se per denominar i definir els nascuts després de l'any 1988. Es tracta de la "generació Einstein". Així l'ha denominat un creatiu holandès autor d'un llibre dirigit sobretot a professionals del màrqueting i que ja ha estat guardonat a Holanda com a millor obra de màrqueting del 2006. L'obra afirma que aquests joves s'identifiquen amb valors molt positius, a diferència de les generacions que els van precedir.

Actualitzat

Molt lluny de la manera de fer i pensar de les generacions que els han precedit, els joves nascuts després de l'any 1988 són optimistes per naturalesa i tenen molta confiança en el futur. Això, sense deixar de banda els ideals tradicionals. Res a veure, doncs, per exemple, amb l'anomenada "generació X", la dels nascuts entre els anys 1960 i 1985, associada especialment a la negativitat, al buit ideològic i la nul·la esperança en el futur.

Així, com a mínim, ho considera l'autor d'un llibre de màrqueting publicat a Holanda i que ja ha estat designat com el millor llibre de màrqueting de l'any 2006. Més ideals que els seus predecessors i, sobretot, menys negativitat. Aquesta és la targeta de visita d'aquesta nova generació de joves, menors de vint anys.

No només això. A més, són més llestos, més ràpids i més sociables. Segons afirma l'autor del llibre, la seva empremta es deixarà notar d'aquí a uns cinc anys, quan es vagin incorporant al mercat laboral. Segons Jeroen Boschma, director creatiu de l'empresa holandesa Keesie, aquests joves "canviaran moltes coses" i, a més, ho faran d'una manera diferent a com ho van fer els joves dels anys seixanta. "Aleshores, la gent s'aixecava i cridava: escolta'm!", diu Boschma, "ells ho faran des de dintre i entre ells".

A favor seu hi ha el fet que es tracta de la primera generació digital i que fan servir les tecnologies sobretot per mantenir i ampliar les seves amistats. Malgrat el volum colossal de continguts a què tenen accés, però, no es perden. Es tracta d'experts en triar el que realment els interessa. Segons el llibre, els joves d'aquesta generació entenen perfectament les lleis del màrqueting. Per això l'estudi adverteix als anunciants que mai provin d'enganyar els membres de la "generació Einstein". Si se'ls decep, poden aconseguir enfonsar un producte a través de les seves xarxes de comunicació.

Anar al contingut