Els municipis de la Costa Daurada central busquen atreure turistes al País Valencià més enllà d'una escapada curta

Els municipis de la Costa Daurada central busquen atreure turistes al País Valencià més enllà d'una escapada curta

Els municipis de la Costa Daurada central busquen atreure turistes al País Valencià més enllà d'una escapada curta

D'esquerra a dreta: lagerent del patronat de Turisme de Cambrils, Amèlia Rico, el president de la FEHT Xavier Roig, president del patronat de Salou Benet Presas i el director d'aquest patronat, Juan C

D'esquerra a dreta: lagerent del patronat de Turisme de Cambrils, Amèlia Rico, el president de la FEHT Xavier Roig, president del patronat de Salou Benet Presas i el director d'aquest patronat, Juan Carlos Capilla . Horitzontal. 16/05/2017

ACN València .-Representants del sector turístic del municipis del centre de la Costa Daurada, en concret de Salou, Vila-seca, la Pineda (Tarragonès) i Cambrils (Baix Camp), s'han desplaçat a València per presentar un oferta turística diversa que atregui més enllà de l'escapada de cap de setmana o per visitar únicament el parc temàtic de Port Aventura. Això ho ha explicat aquest dimarts el director del patronat de turisme de Salou, Juan Carlos Capilla, en el marc d'un dinar informatiu amb mitjans. Capilla ha exposat que la proximitat de la Costa Daurada central fa que sovint el turista provinent del País Valencià estigui un temps curt, visiti el parc temàtic i torni. Amb l'objectiu d'oferir més alternatives, els municipis han organitzat un workshop amb més de 100 agents de viatges valencians inscrites.

Després de presentar l'oferta turística a Madrid, els patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb PortAventura World i la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT), han fet aquesta primera presa de contacte a València com un "punt d'inflexió" després de molts anys sense tenir contactes promocionals en aquest mercat de proximitat. En aquest sentit, han incidit en la presentació d'una oferta turística variada, més enllà del turisme de platja, que potser no és el principal atractiu per al País Valencià, atès que competeix també en aquest sector. "Tot i la nostra proximitat tenim el costum de mirar més lluny i tenim prou diferencials i atractius", ha assenyalat Capilla, que ha afegit que l'obertura del Ferrari Land, com a principal novetat de la temporada, ha propiciat que s'ofereixi també un reclam per al turisme familiar i que pot impulsar l'arribada de turistes valencians. "Si hi ha una mancança en la nostra promoció és la comunicació cap aquest territori, des de la creença que estava molt a prop o que estímuls similars però diferents no eren interessants", ha dit Capilla. Durant la presentació als mitjans, el president del patronat de Turisme de Salou, Benet Presas, ha explicat que també cal donar a conèixer atractius culturals com ara la 'Tarraco viva' i els monuments romans, rutes enològiques pel Priorat o aprofitar la proximitat amb Reus o indrets com el Delta de l'Ebre, per tal d'oferir més alternatives i fer que els turistes tinguin una experiència més completa. El segell de destinació turística familiar de l'Agència Catalana de Turisme o el certificat de Turisme Esportiu són també altres dels reclams que el sector turístic de la Costa Daurada ha exposat per fer atractiva la seva oferta. Segons les estimacions ofertes, el turista valencià representa tan sols un 2% de visitants per als establiments de la Costa Daurada, que es nodreix a parts iguals de turistes espanyols i estrangers. Amb tot, els representants han remarcat l'elevat marge de creixement al País Valencià i constaten l'interès de les agències de viatges per la seva oferta i les novetats d'enguany. Bones xifres en la primera Setmana Santa sense Salou Fest Sobre el turisme esportiu, Presas ha explicat que aquesta passada Setmana Santa, la primera després de la cancel¿lació del Salou Fest, 20.000 esportistes de totes les edats es varen allotjar en la Costa Daurada i varen participar de vàries competicions de futbol, bàsquet o futbol sala. El president del patronat de Turisme ha afegit que malgrat les reticències inicials d'alguns hostalers i les dures negociacions amb touroperadors la retirada del Salou Fest s'ha substituït per un mes d'abril amb bons resultats i per l'aposta de capgirar la mala imatge que feien aquest tipus de festes a la marca turística.