Els Mossos proven a la línia R2 un dispositiu de vigilància que podria ampliar-se a tot el transport públic

El Departament d'Interior ha anunciat la creació d'un grup de Mossos especialitzat en transport públic i que actuarà a tota la xarxa de metro, trens i aeroports. La tasca serà semblant a la que fan agents uniformats i de paisà en el dispositiu que funciona aquesta Setmana Santa al tram de Rodalies que va des de l'estació de Sants fins a l'aeroport, coincidint amb l'increment de viatgers que hi ha aquests dies a Barcelona. Un equip de TV3 els ha seguit durant un matí per conèixer el model, que podria acabar implantat arreu del país per evitar fets com la mort d'un vigilant a Castelldefels presumptament a mans d'un viatger.
Els Mossos proven a la línia R2 un dispositiu de vigilància que podria ampliar-se a tot el transport públic
Barcelona

Els Mossos proven a la línia R2 un dispositiu de vigilància que podria ampliar-se a tot el transport públic

El Departament d'Interior ha anunciat la creació d'un grup de Mossos especialitzat en transport públic i que actuarà a tota la xarxa de metro, trens i aeroports. La tasca serà semblant a la que fan agents uniformats i de paisà en el dispositiu que funciona aquesta Setmana Santa al tram de Rodalies que va des de l'estació de Sants fins a l'aeroport, coincidint amb l'increment de viatgers que hi ha aquests dies a Barcelona. Un equip de TV3 els ha seguit durant un matí per conèixer el model, que podria acabar implantat arreu del país per evitar fets com la mort d'un vigilant a Castelldefels presumptament a mans d'un viatger.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Aprofitant la Setmana Santa, els Mossos posen a prova un dispositiu especial per reforçar la seguretat a la línia R2, de Sants a l'aeroport. Per aquesta línia, hi passen de mitjana 10.000 viatgers diaris i els carteristes aprofiten aquestes aglomeracions i les badades dels turistes. De fet, només en aquest tram de quatre estacions hi ha hagut 30 denúncies des de principis d'any.

Els agents es mouen entre els usuaris com si en fossin un més, tant dins dels combois com a les andanes. L'objectiu, passar inadvertits i poder enxampar els carteristes "in fraganti".

La vigilància policial en aquesta línia podria ser el model que es vol implantar a tota la xarxa de transport públic català, tal com el Departament es va comprometre a fer després de la mort d'un vigilant de seguretat a Castelldefels.

Tres agressions en tres dies

L'atac a un vigilant a Castelldefels va aixecar la veu d'alarma. L'1 d'abril, un jove presumptament va agredir el guàrdia quan aquest li va cridar l'atenció perquè estava provocant aldarulls. El vigilant va morir. El presumpte agressor va ingressar a la presó a l'espera de judici per un delicte d'homicidi.

L'endemà, en cap de setmana, dues persones més van ser agredides en situacions similars. Un jove de 20 anys va donar un cop de puny a un mosso d'esquadra que pretenia que s'identifiqués perquè havia reaccionat amb violència contra els vigilants de seguretat de l'estació de Mataró. En un tren Barcelona-Vic, un jove va atacar un interventor de Renfe i va fugir.

Divisió especialitzada en transports

Com a resposta, els Mossos es van reunir amb les conselleries d'Interior i de Territori i els responsables de Renfe i Adif per millorar la seguretat en les estacions. Es va decidir crear una divisió especialitzada en transport públic, a banda de col·locar més càmeres de vigilància a les estacions i també als trens, i es tancaran els perímetres de les estacions que encara estiguin obertes.

VÍDEOS RELACIONATS