Els Mossos disposen d'un nou instrument per saber la limitació de potència de les motos

No respectar la limitació de potència de les motos pot sortir car. I més ara, que els Mossos d'esquadra disposen d'un nou instrument per detectar els infractors. Avui l'han començat a posar a prova en diferents punts de la xarxa viària. Els Mossos d'Esquadra han començat a utilitzar un banc de proves de potència per interceptar els motoristes que se salten aquesta norma i que hauran de pagar 500 euros i perdran 4 punts del carnet per no portar la moto limitada de potència tal com exigeix el carnet de moto A2.
Els Mossos disposen d'un nou instrument per saber la limitació de potència de les motos
Barcelona

Els Mossos disposen d'un nou instrument per saber la limitació de potència de les motos

No respectar la limitació de potència de les motos pot sortir car. I més ara, que els Mossos d'esquadra disposen d'un nou instrument per detectar els infractors. Avui l'han començat a posar a prova en diferents punts de la xarxa viària. Els Mossos d'Esquadra han començat a utilitzar un banc de proves de potència per interceptar els motoristes que se salten aquesta norma i que hauran de pagar 500 euros i perdran 4 punts del carnet per no portar la moto limitada de potència tal com exigeix el carnet de moto A2.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Entre el col·lectiu, hi ha diverses opinions sobre el límit de potència, la majoria ho troba bé, però n'hi ha que es queixen del cost de limitar el motor.

"La limitació son 400 euros del material més la mà d'obre del mecànic, més la mà d'obra del mecànic per treure la limitació."

"S'ha de tenir una mica d'enteniment per saber dosificar la cavalleria que hi ha, que és molta."

"També és normal, perquè si no has portat moto mai, com és el meu cas, llavors és normal que comencis amb una moto menys potent, si no, seria molt perillós."

Les motos d'alta cilindrada tenen una centraleta electrònica sota el seient que es pot manipular fàcilment. A simple vista, els Mossos d'Esquadra no poden veure si la moto va o no limitada de potència i per això utilitzen ara aquest mètode.

Vicens Gasulla, sotscap de Divisió de Trànsit: "Binomi velocitat i potència, i experiència i accidents, van lligats, per tant es tracta d'intentar que els conductors que tenen poca experiència no estiguin circulant amb motos de molta potència."

La nova campanya de control de potència es fa aleatòriament a diferents carreteres. Aquest any ja han mort a Catalunya 42 motoristes, una xifra que el Servei Català de Trànsit vol rebaixar al màxim possible en els pròxims anys.

VÍDEOS RELACIONATS